Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Equipe editorial
Contact
Announcements
Edições
Current
Archives
Submissões
Submeter um artigo
Condições para submissão
Diretrizes para autores
Processo de publicação
Processo de avaliação pelos pares
Declaração de direito autoral
Indexadores
Template
Institucional
PPGEA
SIB
FURG
PROPESP
OJS
Avaliadores
2024
2023
2021 e 2022
2018 a 2020
Search
Periódicos FURG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 2 (2024): Ambiente & Educação: Revista de Educação Ambiental
Vol. 29 No. 2 (2024): Ambiente & Educação: Revista de Educação Ambiental
Published:
2025-02-28
Editorial
Editorial
Alana das Neves Pedruzzi; Marta Bonow Rodrigues, Roberta Ávila Pereira
1 - 15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.18886
Dossiê Temático - A Educação Ambiental em contextos educacionais formais e não formais: entre saberes e práticas
Environmental Education in teacher training:
an instrument for promoting sustainable awareness in the Pedagogy Course
Joel Araújo Queiroz, Brenda de Sousa Bento, Aline Cleide Batista
1-17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.17868
National Curricular Guidelines for Early Childhood Education
reflections and dialogues for Environmental Education practices
Walesca Antônia Ferreira Corrêa, Dayse da Silva Albuquerque
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.18175
Diálogos, percursos e apreensão conceitual em análise com duas estudantes surdas oralizadas de um curso técnico em meio ambiente
Atendimento Educacional Especializado, afetividade e educação ambiental
Maria Fatima Menegazzo Nicodem, Fabiana Marcanti Spaniol
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.17943
Energy as contente of education for sustainable development
Edilberto de Jesús Pérez Alí Osmán, Néstor Julián Hijuelos Pupo
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.17877
Justicia Climática & Educación Ambiental. Estudio en Petrópolis, RJ
Un estudio en Petrópolis, RJ
Olga Alicia Gallardo Milanés, Adriana Soares Dutra
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.17872
Environmental Education and Socio-Environmental Responsibility in the Management of Environmental Resources in Cuban Communities
Angel E. Reyes Bermúdez, Margarita Victoria Hernández Garrido
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.17873
Educação Ambiental e colapso climático
os caminhos de um grupo pesquisador
Jakeline Modesta Almeida Fachin, Thiago Cury Luiz, Michèle Sato (in memoriam)
1-18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.18395
The consumption of life on social networks in an “influencer” environment: how to be cool...
como ser cool...
Denise Moraes
1-17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.18048
Educação Ambiental e o Filme Avatar
O que dizem teses, dissertações e artigos científicos
Rosangela Araujo Xavier Fujii, Guilherme Aparecido de Carvalho
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.18017
A EA no contexto amazônico/acreano
Flávia Letícia de Lima Rocha , Maria Aldecy Rodrigues de Lima, Ezaul Evaristo da Silva Santos
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.17893
Challenges for Sustainability in Family Farming at the Atanagildo Cajigal Cooperative, Holguín, Cuba
Laís Martínez Gallardo, Libys Martha Zuñiga Igarza
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.17876
Studies on Environmental Education: science in practice
a ciência em prática
Neides Regina Sehn Hilgert, Andreia Faxina Wiese, Maristela Rosso Walker
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.17889
Artigos
UNA ESCUELA SUSTENTABLE EN SUDAMÉRICA
Miguel Ahumada Cristi
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16243
A formação coletiva de educadoras ambientais em uma experiência de Educação Ambiental de base Comunitária em Magé, RJ.
Carolina Alves Gomes de Oliveira, Bárbara Pelacani, Celso Sánchez
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16466
Um estudo sobre a transição curricular na Casa Familiar Rural de São Mateus do Sul (PR)
a agroecologia como uma brecha camponesa
Rodolfo Bezerra de Menezes Lobato da Costa, Guilherme Francisco Klahold
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16604
Footprints of environmental education in São Paulo curriculum
a portrait of adventure bodily practices by physical education teachers.
Vinicius Felipe Cardoso, Humberto Luís de Deus Inácio
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16722
Conhecimentos, dificuldades e intenções para o consumo alimentar sustentável entre universitários
Emanuelly Pozzer dos Santos, Vitoria Regina Vieira Teixeira, Rozane Marcia Triches
1-16
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16962
Influence of Future Concerns on Personal Change and Personal and Institutional Engagement in the Context of Climate Change
Fernando Alves Silveira , Jaime Dagostim Picolo, Jonas Rickrot Rosner
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16441
The macrotrends of environmental education in the science textbook:
a study on the final years of elementary education
José Paulo Dantas Azevedo, Bruno Lopes da Silva
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16547
Teachers’ perception of the role of a school garden and nature
promoting well-being, learning and environmental care
Hellen Chrystianne Lucio Barros, Danielle Fernandes de Araújo Oliveira, Iris Alves Feitoza Albuquerque
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16760
Whale Watching in Itacaré and Ilhéus: the presence of non-formal teaching of biology in conducting visitors
a presença do ensino não formal de biologia na condução de visitantes
Nayane Rossetti Pinto, Marcial Cotes, Emerson Antonio Rocha Melo de Lucena
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16927
Interculturality, Environmental Education and science teaching:
reflections and interfaces
Uilian dos Santos Santana, Fernanda Vera Cruz Silva, Geilsa Costa Santos Baptista
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16266
Anlysis of fires in the city of Campo Grande - MS in the period 2000-2020
Bianca Garcia Oliveira, Vicentina Socorro da Anunciação
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16487
The teaching of biomes in the context of Brazilian basic education: a literature review based on Discursive Textual Analysis
uma revisão da literatura a partir da Análise Textual Discursiva
Laurelise Alves Nunes dos Santos, Maykon Gonçalves Muller, Alex Antunes Mendes
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16731
The crisis of truth and Environmental Education
a theoretical essay based on Bruno Latour´s non-modernist conception
Mrs., Mr., Mrs.
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16912
CTSA approach to teaching thermodynamics of climate change to high school students
Raffael Frota Souto Teixeira, Gilberto Dantas Saraiva, Antônio Joel Ramiro de Castro
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16459
Educação Ambiental e Sustentabilidade
Explorando a temática dos pneus inservíveis no Ensino Fundamental por meio da Aprendizagem Baseada em Projeto
Andreia de Lima, Ismael Laurindo Costa Junior, Michelle Budke Costa
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16976
Fragilidades dos sistemas alimentares sustentáveis nos marcos legais de nutrição, gastronomia e educação ambiental
um estudo de caso no Rio Grande do Sul
Cristiani de Lima, Gabriel Grabowski Grabowski
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16922
Educação transformadora para um futuro sustentável
um estudo de caso na Escola Caloi
Maraísa Gonçalves, Tiago Oliveira, Jozeli Mara da Silva Gonçalves
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16405
A Educação Ambiental na Formação de Professores de Física
Um estudo sobre dissertações e teses brasileiras
Letícia Estevão Moraes, Maria José Fontana Gebara
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16945
A política de educação ambiental como uma ação reflexiva da sociedade de risco
Silvane Soligo Rodrigues, Neiva Furlin
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16749
Weaknesses, Threats, Strengths and Opportunities (DAFO Matrix) of seven Pantanal schools, to implement the SDGs from the perspective of education for sustainability, Pantanal Biosphere Reserve
Selma de Souza Nunes, Carolina Joana da Silva
1-29
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.16863
Entrevista
A Educação Ambiental e as questões socioambientais no Brasil
os desafios e as potencialidades da Educação Ambiental no contexto de crises
Alexandre Macedo Pereira
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v29i2.18104
Make a Submission
Make a Submission
indexadores
Indexadores
Keywords
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read Articles
A formação universitária para o ambiente: educação para a sustentabilidade
493
Premissas teóricas para uma educação ambiental transformadora
171
Agricultura Familiar e Sustentabilidade
127
BASE NACIONAL COMUM CURRICULAR: O QUE SE MOSTRA DE REFERÊNCIA À EDUCAÇÃO AMBIENTAL?
125
Educação Ambiental em espaço não formal: a atuação da Igreja Católica
113
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)