Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Equipe editorial
Contact
Announcements
Edições
Current
Archives
Submissões
Submeter um artigo
Condições para submissão
Diretrizes para autores
Processo de publicação
Processo de avaliação pelos pares
Declaração de direito autoral
Indexadores
Template
Institucional
PPGEA
SIB
FURG
PROPESP
OJS
Avaliadores
2024
2023
2021 e 2022
2018 a 2020
Search
Periódicos FURG
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 1 (2025): Ambiente & Educação: Revista de Educação Ambiental
Vol. 30 No. 1 (2025): Ambiente & Educação: Revista de Educação Ambiental
Published:
2025-06-30
Editorial
Editorial
Alana das Neves Pedruzzi, Letícia Nörnberg Maciel, Mariana Cecere Lopes Guarenti
1-13
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.19566
Artigos
History of Native Bees
Citizen Science and Emancipation at the Interfaces of Education and Conservation
Vanessa Veruli, Natalia Ghilardi-Lopes
1-18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.16672
The curriculum and perspectives of Environmental Education in a school context
Cláudia Böck Berwaldt, Rosangela Inês Matos Uhmann
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.16679
Environmental Rationality
reflections on the role of Environmental Education in the construction of other possible futures
Douglas Marques de Almeida, Valeria Ghisloti Iared
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.16759
Temas ambientais sugeridos por graduandos e professores
uma análise a partir dos elementos da complexidade e da criticidade
FERNANDA CARVALHO, Giselle Watanabe
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.16943
Environmental perception as a tool for the conservation of coastal zones in Brazil: a bibliographic review
Environmental perception for the conservation of coastal zones
Jaiane Pereira de França, Ana Paula Penha Guedes
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.16982
Environmental Perception of Elementary School Students on Environmental Impacts in a Rural School in Angelim-PE
Lucas Neves de Melo, Rosângela Estevão Alves Falcão, Tarcia Regina da Silva
1-16
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17072
The fluvial routeofthe Cuiabá River questioned in Ethnoknowledge and Critical Education
Fabia Elaine Ferreira de Melo, Jorge Sobral da Silva Maia
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17186
The meanings of ecology in the authorial writing of chronicles
socio-environmental literacies in initial training in Biological Sciences
Raí de Amorim Freire, Carmen Roselaine de Oliveira Farias
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17321
Initiatives, challenges and weaknesses of Environmental Education projects led by teachers and managers of state secondary schools in Porto Velho (RO)
Cleonice Ferreira de Souza, Clarides Henrich de Barba, Zysman Neiman
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17367
Youth micropolitics and water management
case study of young people working in the NEA-BC project on public management of water resources
Daniel Arrebola, Mariana Pedro
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17510
A Educação Ambiental Abordada nos Cursos de Licenciatura em Pedagogia de Instituições Públicas de Ensino do Estado do Espírito Santo
Ítalo Severo Sans Inglez, Patrícia Vidigal Bendinelli, Ana Lucia Olivo Rosas Moreira
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17718
strengths of social cohesion
the experience of citizen vigil centers based on the petroleum territories environmental education project
Natália Ribeiro, Caio Cezar Piraciaba De Brito
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17782
Epistemologias contracolonilalistas: questões ambientais e saberes quilombolas.
Maria Tainá Rodrigues de Sousa Paulo, Nara Maria Forte Diogo Rocha
1-17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17862
Perception of High School and Technical Students on Environmental Education
Critical and Citizen Formation for Sustainability
Adriano Jefferson Soares Modesto , Matheus de Souza Dias, Suezilde da Conceição Amaral Ribeiro
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17870
How does academic training contribute to understanding the environment and environmental education?
Giovanna Morghanna Barbosa do Nascimento, Clarissa Gomes Reis Lopes, Carla Ledi Korndörfer
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17919
Environmental Education for coexistence:
overcoming biofolia for a sustainable future
Marta Luciane Fischer, Ana Carolina de Campos, Robiran José dos Santos Junior
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17978
Environmental Education aimed at adults developed in university extension activities
Adir Silvério Cembranel, Leandra Francischett
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.17997
PANC na escola
as práticas pedagógicas de Educação Ambiental numa perspectiva de alcance além dos muros da escola
Edina de Souza da Silva, Leandro Carlos Ody, Claudia da Silva Cousin
1-15
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18024
Dilemmas of Sustainable Development: Analysis of two practical cases through the Theory of Social Representations
Análises de dois casos práticos por meio da Teoria das Representações Sociais
Marcos Cieslak, Constantino Ribeiro de Oliveira Junior , Alfredo Cesar Antunes
1-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18052
O que são escolas sustentáveis?
Uma análise do conceito, características e benefícios da tipologia educacional que favorece o desenvolvimento sustentável
Ísis Maria de Paula, Bruno Luis Daminelli
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18094
Insetos e Educação Ambiental
abordagens etnoentomológicas com idosos participantes de programas sociais
Ferreira, Canedo-Júnior
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18122
Building Sustainability: A Perspective on Everyday Life
um olhar sobre o cotidiano
Vitor Carvalho Gomes, Josiane Barbosa Gouvêa, Rocío del Pilar López Cabana
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18134
Building Food Sovereignty from the Classroom: Integration of School Gardens and Environmental Sustainability in Education
integração de hortas escolares e sustentabilidade ambiental na educação
Angelica Nayely Sanchez Prieto, Daniel Alejandro Valderrama , Alessandro Silva de Oliveira
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18187
MINING, ENVIRONMENT AND EDUCATION: ANALYSIS OF PERCEPTIONS AND EDUCATIONAL ACTIONS ON MINING ACTIVITY
análise das percepções e ações educativas sobre a atividade mineradora
Sandra Cristina Castro Peixoto, Francisco Leonardo Tejerina-Garro
1-23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18210
Diagnostic Model for Socioenvironmental Education Practices in School
Marcelino Gomes de Araújo, Silvia Helena Lima Schwamborn
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18212
Explorando a gamificação no ensino de Química Ambiental
implementação do jogo didático “Que Plástico Eu Sou?” com estudantes da educação básica
Giseli Will, Gilmene Bianco
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18223
Educational trails as a didactic-pedagogical resource for the practice of environmental education
Benjamin Carvalho Teixeira Pinto, Cilene de Souza Silva Freitas
1-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18262
Environmental education in green libraries
the experience of the extension project "Gelateca: For a Better World" as a tool for socio-environmental transformation
Ádja de Fátima Lima Figueirôa Câmara, Maria Núbia Medeiros de Araújo Frutuoso, Sofia Suely Ferreira Brandão Rodrigues
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18299
Aprendizado lúdico
conhecendo as briófitas e fitofisionomias do Pampa brasileiro por meio de um jogo digital
Elisa Teixeira Aires, Felipe Gonzatti, Juçara Bordin
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18309
Possible impacts of the interaction of EA-Agroecology, as a socio-educational function, for Collective Health
Possible impacts of the interaction of EA-Agroecology, as a socio-educational function, for Collective Health
Cinara Menegotto Cavalheiro Karam, Fillipe Silveira Marini, Alexandre Macedo Pereira
1-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/ambeduc.v30i1.18396
Make a Submission
Make a Submission
indexadores
Indexadores
Keywords
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Most Read Articles
A formação universitária para o ambiente: educação para a sustentabilidade
493
Premissas teóricas para uma educação ambiental transformadora
171
Agricultura Familiar e Sustentabilidade
127
BASE NACIONAL COMUM CURRICULAR: O QUE SE MOSTRA DE REFERÊNCIA À EDUCAÇÃO AMBIENTAL?
125
Educação Ambiental em espaço não formal: a atuação da Igreja Católica
113
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)