Vol. 27 Núm. 1 (2022): Revista Ambiente & Educação

					Ver Vol. 27 Núm. 1 (2022): Revista Ambiente & Educação
Publicado: 2022-08-03

Editorial

  • Editorial

    Alana das Neves Pedruzzi, Simone Grohs Freire, Laryssa Louzada de Assis, Marta Bonow Rodrigues, Roberta Ávila Pereira
    1 - 10
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14551

Artigos

Educación Estético-Ambiental (EEA): fundamentos, saberes y práctica

  • Português Português Português

    Portugues Português, Diana Paula Salomão de Freitas
    1 - 29
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14233
  • PEDAGOGICAL LETTERS AS A TEACHING STRATEGY AND PRACTICE OF SENSITIVE TEACHER TRAINING FOR AN ENVIRONMENTAL-AESTHETIC EDUCATION

    Francéli Brizolla, Cristina Cardoso
    1-33
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14286
  • ENVIRONMENTAL-AESTHETIC EDUCATION: AN EMANCIPATORY PRACTICE Uma prática emancipatória

    Luciana Netto Dolci, Juliana Duarte Simões
    1 - 26
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14284
  • Português

    Nara Rosane Machado de Oliveira
    1 - 21
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14257
  • THE ACT OF DRAWING AS AN ACTION FOR AESTHETIC REVOLUTION AND ENVIRONMENTAL EDUCATION

    Wagner Valente dos Passos
    1 - 28
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14251
  • Environmental-Aesthesic Education and Physical Education: bodies in scholl corpos no contexto escolar

    Danielle Müller de Andrade, Elisabeth Brandão Schmidt, Fabiana Celente Montiel
    1 - 26
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14250
  • Educação Ambiental Biorrizomática Dimensões éticas, estéticas e poético-visuais

    Cláudio Tarouco de Azevedo
    1 - 21
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14249
  • Português Português olhares críticos para silenciamentos intencionais

    Ronan Moura Franco, português
    1 - 31
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14240
  • Español

    Pablo René Estévez Rodríguez
    1 - 28
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14239
  • La Educación Estético-Ambiental un testimonio etno-antropológico de saberes compartidos

    Lurima
    1 - 34
    DOI: https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i1.14227