Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Avaliadores
Privacy Statement
Current
Edições anteriores
Submissions
PPGEA
CAPES
FURG
Sobre a FURG
PROPESP
CGTI
Biblioteca FURG
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 42 No. 1 (2025): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental: Fluxo Contínuo
Vol. 42 No. 1 (2025): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental: Fluxo Contínuo
Published:
2025-04-21
Artigos
Pedagogia da Terra como a pedagogia adequada a vida
as bases teóricas e trajetória histórica do modelo educativo
Vitória Cássia Gabriela de Oliveira, José Alberto Casto Nogales Vera
1-22
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16818
Environmental education in the formation of ndividuals in Early Childhood Education through the fields of experience of the National Common Curriculum Base
Diovana Machado da Silva, Roberto Carbonera, Vidica Bianchi
23-39
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16643
The critical environmental education and traditional peoples
an analysis in the proceedings of the environmental education research meeting (EPEA) from 2001 to 2019
Pablo Fernandes Rêgo Nóra, Kalana Lariane da Silva, Dieison Prestes da Silveira, Leandro Siqueira Palcha
40-60
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16647
Construction of Sustainable Thinking and Environmental Awareness with the contribution of Design Thinking
Alessandra Souza, Maria das Graças Cleophas , Marly Stephany Magalhães Machado
61-82
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.15867
Explorando a percepção socioambiental dos alunos
o papel da educação na sensibilização socioambiental de estudantes de Ibatiba-ES
Eder Junior Carlos de Carvalho, Anderson Lopes Peçanha, Juliana Fontan de Oliveira Carvalho
83-100
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16756
Tem morcegos nesta aula
(des)construindo saberes com alunos do ensino fundamental
Luana Almeida Pereira, João Marcelo Deliberador Miranda
101-122
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.17539
Analysis of public policies guiding environmental education for state secondary education in Rondônia (Brazil)
Cleonice Ferreira de Souza, Clarides Henrich de Barba, Zysman Neiman
123-144
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.17591
Professor in Teaching Training:
“Who am I to talk about Environmental Education?”
Adélia Soares, Tiago Zanquêta de Souza
145-166
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16746
A Educação Ambiental na formação e atuação de profissionais de Engenharia
Leandro Bordin, Lucas Sakamoto Soares, Ana Carolina Kroth, Marlon Luiz Neves da Silva
167-189
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16632
Critical environmental education in the development process of the responsible consumption group warehouse of solidarity popular economy
Maria Angélica Machado Braga, Danieli Veleda Moura, Lucia de Fátima Socoowski de Anello
190-209
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.15508
Programa Dinheiro Direto na Escola – PDDE Escolas Sustentáveis
panorama da execução no estado da Bahia
Mistress, Carlos Frederico Loureiro, Laila Nazem Mourad, Fábio Fernandes Barbosa
210-233
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16830
A criação do Transtorno do Déficit de Natureza
sobre a produtividade do biopoder
Thaís Presa Martins, Nádia Geisa Silveira de Souza
234-254
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.17708
Environmental education in Brazil on indexed bases: topic modeling for identifying emerging issues
modelagem de tópicos para identificação de assuntos emergentes
Carla Graciani, Junir Antônio Lutinski, Cássia Alves Lima-Rezende, Renan de Souza Rezende
276-297
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16631
Mapping of the field of investigation into Social Representations on Environmental Education of pre-graduate students
a Systematic Review of the Literature
Ítalo Severo Sans Inglez, Leonardo Deosti, Carlos Alberto de Oliveira Magalhães Júnior
298-319
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.17181
Educação ambiental em busca do desenvolvimento socioeconômico e da sustentabilidade da pesca artesanal
Maryanna Costa Ramalho, Ivo Raposo Gonçalves Cidreira Neto, Weruska de Melo Costa, Betânia Cristina Guilherme
320-340
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.17461
Agenda 2030
a importância da Educação em Solos para alcançar as metas dos Objetivos de Desenvolvimento Sustentável
Márcio Silveira Nascimento, Jean Dalmo de Oliveira Marques
341-363
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16822
Articulações entre temas socioambientais e Ensino de Física propostas na Base Nacional Comum Curricular (BNCC)
Henrique Gonçalves de Souza, Danielle Aparecida Reis Leite
364-384
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.16967
Conceptions of Elementary School students about urban solid waste environment education and climate change
Rodrigo de Souza Poletto, Regiele dos Santos, Rosa Shizue Abe Contardi, Lucken Bueno Lucas
385-404
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.63595/remea.v42i1.15714
Make a Submission
Make a Submission
indexadores
Indexadores
facebook
Keywords
Information
For Authors
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)