Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Avaliadores
Privacy Statement
Current
Edições anteriores
Submissions
Announcements
PPGEA
CAPES
FURG
Sobre a FURG
PROPESP
CGTI
Biblioteca FURG
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 39 No. 2 (2022): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo Contínuo
Vol. 39 No. 2 (2022): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo Contínuo
Published:
2022-08-15
Editorial
Editorial
Paula Corrêa Henning, Cíntia Gruppelli da Silva
1-10
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.14587
Artigos
Práticas de Educação Ambiental:
a percepção de professores no ensino privado na cidade de São Paulo
João Alexandre Paschoalin Filho, Fredy Lopéz-Pérez, António José Guerner Dias, Kátia Guazzelli Campos Lima
11-31
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13327
The scenario of Environmental Education in the teaching of natural sciences from the new National Curricular Common Base: critical analyzes and pedagogical contributions in the light of Complexity Theory
análises críticas e contribuições pedagógicas à luz da Teoria da Complexidade
Fernando Montini, Suzana Machado Padua, Maria da Graças de Souza, Zysman Neiman
32-57
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.14163
Construcción de valores sociales y ambientales a partir del cómic: una propuesta de educación ambiental
uma proposta de educação ambiental
Edgar dos Santos Gomes, Synara Aparecida Olendzki Broch
58-76
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13227
Environmental Education: Possible trails to see, research and teach cinema
Rafael Nogueira Costa, Robson Loureiro
77-105
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13492
Educação ambiental no ensino de uma universidade pública do estado do Paraná:
reflexões a partir da abordagem quantitativa
PATRICIA DE OLIVEIRA ROSA-SILVA, Giovana Neves Silva
106-125
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13925
Environmental education practices from the perspective of transdisciplinarity
The perception of servers from the departments of education and environment and sustainability in Recife - PE
Janaina Almeida de Macêdo, Maria de Fátima Gomes da Silva
126-145
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13434
The potential of an investigative teaching sequence based on the analysis of secondary education curriculum policies
Gracieli Dall Ostro Persich , Keiciane Canabarro Drehmer-Marques, Luiz Caldeira Brant De Tolentino-Neto
146-165
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13541
Scientific Literacy and the investigative perspective:
the environmental dimension in Basic Education
Uilian dos Santos Santana, Renato Almeida, Luciana Sedano
166-185
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.12855
Environmental education in Brazil: scientometric analysis of academic production of educational practices with students
análise cienciométrica da produção acadêmica de práticas educativas com alunos
Diana Denise Radiske Müller, Andrea Godschmidt, Renato Xavier Coutinho Xavier Coutinho
186-204
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.12999
Compreensões dos professores de uma escola do campo no sul de Minas Gerais sobre a temática ambiental
Fabiana Mara Oliveira, Luciano Fernandes Silva, Janaina Roberta dos Santos
205-224
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13290
A educação ambiental como alternativa à erosão da memória:
as queimadas na Amazônia pelas lentes do jornal Zero Hora/RS
Andresa Silva da Costa Mutz, Isabela Zacher Narciso
225-242
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.14260
Analysis of social participation in the development of management plans in protected areas, from the perspective of environmental education
Mariane de Araujo, Ana Lucia Suriani Affonso
243-261
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.12966
Solidarity Selective Collection and Environmental Education: from the multiplicity of (rel)actions to the possibility of socio-environmental (trans)formation
da multiplicidade de (rel)ações à possibilidade de (trans)formação socioambiental
Silvia Helena Flamini, Maria Zanin, Liane Biehl Printes
262-286
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13927
Brazilian research in environmental education that addresses the theme of recycling and its guiding political-pedagogical macro trends: an analysis based on theses and dissertations
uma análise a partir de teses e dissertações
Gabriel Brand Leandro, Adriano Marques Gonçalves, Thaís Angeli
287-307
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.12965
Educação ambiental e educação multicultural:
promovendo a criticidade em uma trilha interpretativa indígena com estudantes de licenciatura em química
André Búrigo Leite, Rosiléia Oliveira de Almeida, Ana Cristina de Sousa, Luciano da Silva Lima
308-329
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.12957
Um estudo reflexivo das produções textuais publicadas da etnia Kokama
Geruzethe Urbano Arcanjo, Renato Abreu Lima, Taciana Carvalho de Coutinho
330-349
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13127
O currículo integrado como possibilidade para a formação da ecocidadania:
o Ensino Religioso como espaço para o desenvolvimento da Educação Ambiental
Claudia Gomes, Marília Andrade Torales-Campos
350-369
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.14244
Interpretive path, perception and environmental education: an interface for nature conservation?
uma interface para a conservação da natureza?
Clayton Angelo Silva Costa
370-384
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.14243
Co-constructing ecological societies.
The diversity of knowledge for a common knowledge.
Daniel Oliveira, Mônica Mesquita
385-405
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.14262
Literacia do Oceano:
Um oceano de união
Ana Laranja, Sílvia Morim, Marta Correia, C. Marisa R Almeida
406-414
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.14280
Seção Especial: XI EDEA - Encontro e Diálogos com a Educação Ambiental (FIM)
Sentimento Pampeano:
modos de ser e narrar as relações entre mulheres e pampa
Juliana Corrêa Pereira Schlee, Paula Corrêa Henning, Paula Regina Costa Ribeiro
415-435
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.10978
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexadores
Indexadores
facebook
Keywords
Information
For Authors