Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Avaliadores
Privacy Statement
Current
Edições anteriores
Submissions
PPGEA
CAPES
FURG
Sobre a FURG
PROPESP
CGTI
Biblioteca FURG
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 1 (2023): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo Contínuo
Vol. 40 No. 1 (2023): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo Contínuo
Published:
2023-04-14
Editorial
Editorial
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.15328
Cíntia Gruppelli da Silva; Tamires Lopes Podewils
1-9
.PDF (Português (Brasil))
Artigos
Educação Ambiental entre o negacionismo e as fake news
intersecções discursivas
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13535
Joseeldo da Silva Júnior, Gracimário Bezerra, Francisco Vieira da Silva
10-30
PDF (Português (Brasil))
The performance, the suprasensory and the experience in the Installations of Trilha da Vida.
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13800
José Matarezi, Mariluci Neis Carelli, Nadja de Carvalho Lamas
31-52
PDF (Português (Brasil))
Impact of natural disaster on a population in Southern Brazil and the importance of environmental education for risk reduction
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13935
Aline Costa Gonzalez, Vilmar Alves Pereira, Irene Carniatto, Ana Carolina Dalla Valle
53-73
PDF (Português (Brasil))
Youth and environmental movements:
milities and activisms to delay the end of the world
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14039
Matheus Sampaio Favrat Santos, Maria Jacqueline Girão Soares de Lima
74-95
PDF (Português (Brasil))
Desenhos infantis como ferramenta de análise da percepção sobre o meio ambiente
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14431
Rejane Barbosa de Oliveira, Dirce Coronado Prestes
96-119
.PDF (Português (Brasil))
A dimensão ambiental no percurso curricular do curso técnico em agropecuária
problematizações e contribuições a partir da educação ambiental
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13387
Lidiane Silva Braga, Carlos Renato Carola
120-142
PDF (Português (Brasil))
Papel da Educação Ambiental para a Educação de Jovens e Adultos
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13446
Alexandre Barra Medeiros, Maria Beatriz Junqueira Bernardes
143-162
PDF (Português (Brasil))
Qualidade ambiental de edificações de ensino: uma ferramenta educativa para reflexão
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13435
Luara Ribeiro Marrocos, Eduardo Humberto Ditt, Silvia Kimo Costa, Karin Ingrid Rettl
163-183
PDF (Português (Brasil))
Contribuição da educação ambiental no enfrentamento da pandemia do novo coronavírus (covid-19), a partir da problemática do acesso a água no brasil
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.12804
Kettrin Maracajá, Joyce Souza Silva, Moniele de Fátima Diniz, Maria de Fátima Martins
184-199
PDF (Português (Brasil))
Sustainability and education
Freire’s thought contributions
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14017
Marina Comerlatto da Rosa, Lia Maris Orth Ritter Antiqueira
200-218
PDF (Português (Brasil))
Objetivos de Desenvolvimento Sustentável no currículo da Educação Superior com enfoque em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Ambiente
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13577
Raquel Weyh Dattein, Maria Cristina Pansera-de-Araújo
219-238
PDF (Português (Brasil))
Water, air and soil – Analysis of ideas revealed by 1st CEB students and contributions to environmental education.
análise de ideias reveladas por alunos do 1.º CEB e contributos para a educação ambiental
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14468
Mário Acácio Borges de Melo Correia de Oliveira, Cátia Rodrigues Sousa
239-256
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION, ENVIRONMENT AND HEALTH IN SCHOOLS
a critical environmental education perspective
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13536
Theoffillo da Silva Lopes, Francisco José Pegado Abílio, Amanda da Rocha Moura
257-273
PDF (Português (Brasil))
People with disabilities and the immersion in the environment: experiences, impressions, expressions
vivências, impressões, expressões
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14144
Graziela Laurindo, Fátima Elizabeti Marcomin
274-294
PDF (Português (Brasil))
Indigenous handicrafts as departure point to understand the resistance and place belonging
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13879
Lissette Torres, Cláudia da Silva Cousin, Narjara Mendes Garcia
295-309
PDF (Português (Brasil))
The importance of environmental education in the preservation of birds at Parque das Acácias in Uberaba, MG
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13849
Catarina Teixeira, Gabriel Beraldo de Oliveira
310-331
pdf (Português (Brasil))
Aproximações entre a educação ambiental crítica e a práxis decolonial de Amílcar Cabral
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13564
Rhuann Carlo Viero Taques, Djankaw Kilombola de Lima Marques, Fabio Teruo Mise
332-349
PDF (Português (Brasil))
Um estudo de caso no museu de zoologia da Universidade Estadual de Londrina
uma experiencia formativa acerca dos animais taxidermizados
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.12271
Adriana Regina de Jesus Santos, Lucas Henrique dos Santos
350-366
PDF (Português (Brasil))
Territorio, trabajo y género: mujeres rompedoras de babasú en la Educación Ambiental Crítica
mulheres quebradeiras de coco babaçu na Educação Ambiental Crítica
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14413
Graziela Dantas, Maria Consuelo Alves Lima
367-388
PDF (Português (Brasil))
The contributions of textual media genres at critical environmental education
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13610
Flávia Tatiane Ruiz Braga, Marcia Regina Royer Royer
389-404
PDF (Português (Brasil))
Proposição de um livro didático para uma abordagem crítica da Educação Ambiental no Ensino Médio brasileiro
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13562
Rafael Cardozo Figueredo, Patricia Limaverde Nascimento
405-428
PDF (Português (Brasil))
Percepção naturalista do ambiente de alunos concluintes EaD em um curso de Ciências Biológicas e suas implicações educacionais
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.12264
Flávio Augusto Monteiro dos Santos, Anderson dos Santos Portugal
429-451
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexadores
Indexadores
facebook
Keywords
. environmental education
redes educativas
dialogic research
indicators
school curriculum
climate change
political dimension
research group
images
bricolage
green areas
comic
complexity
uncertainties
Information
For Authors