Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Avaliadores
Privacy Statement
Current
Edições anteriores
Submissions
Announcements
PPGEA
CAPES
FURG
Sobre a FURG
PROPESP
CGTI
Biblioteca FURG
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 1 (2023): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo Contínuo
Vol. 40 No. 1 (2023): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo Contínuo
Published:
2023-04-14
Editorial
Editorial
Cíntia Gruppelli da Silva; Tamires Lopes Podewils
1-9
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.15328
Artigos
Educação Ambiental entre o negacionismo e as fake news
intersecções discursivas
Joseeldo da Silva Júnior, Gracimário Bezerra, Francisco Vieira da Silva
10-30
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13535
The performance, the suprasensory and the experience in the Installations of Trilha da Vida.
José Matarezi, Mariluci Neis Carelli, Nadja de Carvalho Lamas
31-52
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13800
Impact of natural disaster on a population in Southern Brazil and the importance of environmental education for risk reduction
Aline Costa Gonzalez, Vilmar Alves Pereira, Irene Carniatto, Ana Carolina Dalla Valle
53-73
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13935
Youth and environmental movements:
milities and activisms to delay the end of the world
Matheus Sampaio Favrat Santos, Maria Jacqueline Girão Soares de Lima
74-95
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14039
Desenhos infantis como ferramenta de análise da percepção sobre o meio ambiente
Rejane Barbosa de Oliveira, Dirce Coronado Prestes
96-119
.PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14431
A dimensão ambiental no percurso curricular do curso técnico em agropecuária
problematizações e contribuições a partir da educação ambiental
Lidiane Silva Braga, Carlos Renato Carola
120-142
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13387
Papel da Educação Ambiental para a Educação de Jovens e Adultos
Alexandre Barra Medeiros, Maria Beatriz Junqueira Bernardes
143-162
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13446
Qualidade ambiental de edificações de ensino: uma ferramenta educativa para reflexão
Luara Ribeiro Marrocos, Eduardo Humberto Ditt, Silvia Kimo Costa, Karin Ingrid Rettl
163-183
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13435
Contribuição da educação ambiental no enfrentamento da pandemia do novo coronavírus (covid-19), a partir da problemática do acesso a água no brasil
Kettrin Maracajá, Joyce Souza Silva, Moniele de Fátima Diniz, Maria de Fátima Martins
184-199
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.12804
Sustainability and education
Freire’s thought contributions
Marina Comerlatto da Rosa, Lia Maris Orth Ritter Antiqueira
200-218
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14017
Objetivos de Desenvolvimento Sustentável no currículo da Educação Superior com enfoque em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Ambiente
Raquel Weyh Dattein, Maria Cristina Pansera-de-Araújo
219-238
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13577
Water, air and soil – Analysis of ideas revealed by 1st CEB students and contributions to environmental education.
análise de ideias reveladas por alunos do 1.º CEB e contributos para a educação ambiental
Mário Acácio Borges de Melo Correia de Oliveira, Cátia Rodrigues Sousa
239-256
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14468
EDUCATION, ENVIRONMENT AND HEALTH IN SCHOOLS
a critical environmental education perspective
Theoffillo da Silva Lopes, Francisco José Pegado Abílio, Amanda da Rocha Moura
257-273
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13536
People with disabilities and the immersion in the environment: experiences, impressions, expressions
vivências, impressões, expressões
Graziela Laurindo, Fátima Elizabeti Marcomin
274-294
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14144
Indigenous handicrafts as departure point to understand the resistance and place belonging
Lissette Torres, Cláudia da Silva Cousin, Narjara Mendes Garcia
295-309
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13879
The importance of environmental education in the preservation of birds at Parque das Acácias in Uberaba, MG
Catarina Teixeira, Gabriel Beraldo de Oliveira
310-331
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13849
Aproximações entre a educação ambiental crítica e a práxis decolonial de Amílcar Cabral
Rhuann Carlo Viero Taques, Djankaw Kilombola de Lima Marques, Fabio Teruo Mise
332-349
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13564
Um estudo de caso no museu de zoologia da Universidade Estadual de Londrina
uma experiencia formativa acerca dos animais taxidermizados
Adriana Regina de Jesus Santos, Lucas Henrique dos Santos
350-366
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.12271
Territorio, trabajo y género: mujeres rompedoras de babasú en la Educación Ambiental Crítica
mulheres quebradeiras de coco babaçu na Educação Ambiental Crítica
Graziela Dantas, Maria Consuelo Alves Lima
367-388
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.14413
The contributions of textual media genres at critical environmental education
Flávia Tatiane Ruiz Braga, Marcia Regina Royer Royer
389-404
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13610
Proposição de um livro didático para uma abordagem crítica da Educação Ambiental no Ensino Médio brasileiro
Rafael Cardozo Figueredo, Patricia Limaverde Nascimento
405-428
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.13562
Percepção naturalista do ambiente de alunos concluintes EaD em um curso de Ciências Biológicas e suas implicações educacionais
Flávio Augusto Monteiro dos Santos, Anderson dos Santos Portugal
429-451
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i1.12264
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexadores
Indexadores
facebook
Keywords
Information
For Authors