THE REALITY OF THE TEACHING OF CHEMISTRY IN THE STATE OF GOIÁS: A DISCUSSION FROM THE PERFORMANCE OF STUDENTS IN THE SELECTION PROCESS 2011/1 UNIVERSITY OF THE STATE OF GOIÁS.

Authors

  • Guilherme Roberto de Oliveira
  • Rogério Daniel Pereira Ramos
  • Hermínia Hernández Fernández

Keywords:

Vestibular. Ensino Médio. Formação de professores. UEG.

Abstract

This article discusses the main problems of chemistry teaching in public schools of the State of Goiás Through of core data selection from the State University of Goiás, a reflection about practice of chemistry teachers in high school becomes urgent. As reference for this study highlights the low yield in chemical tests on students enrolled in regular selection process 2010/1. Curriculum proposals from the MEC and SEDUC / GO underlie this study proposes methodological suggestions to teachers of chemistry so that they approach their students that what UEG charges on their college entrance exams.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Guilherme Roberto de Oliveira

Bacharel em Química pela Universidade Federal de Goiás, com mestrado e doutorado em Química Orgânica pela Universidade de Brasília. Atualmente é professor adjunto da Universidade Federal de Goiás e membro do corpo editorial da Revista Processos Químicos/SENAI/DR-GO. Trabalha na área de química orgânica metodológica e sintética.

Rogério Daniel Pereira Ramos

Possui graduação em Química pela Universidade Estadual de Anápolis, especialização em Química pela Universidade Estadual de Goiás e Mestre em Ciências da Educação Superior pela Universidade de Havana convalidado pela Universidade Católica de Goiás. Atualmente é Professor do Colégio Estadual José Ludovico de Almeida e Professor Mestre da Universidade Estadual de Goiás. Tem experiência na área de Educação , com ênfase em Ensino-Aprendizagem. Atuando principalmente nos seguintes temas: Ensino de Química.

Hermínia Hernández Fernández

Doutora em Ciencias Pedagógicas. Professora Titular do Centro de Estudos para Aperfeiçoamento da Educação Superior (CEPES), Univerdidad de La Habana. Leciona as disciplinas Teoria y Diseño Curricular e Evaluación Educativa.

Published

2012-09-26

How to Cite

Oliveira, G. R. de, Ramos, R. D. P., & Fernández, H. H. (2012). THE REALITY OF THE TEACHING OF CHEMISTRY IN THE STATE OF GOIÁS: A DISCUSSION FROM THE PERFORMANCE OF STUDENTS IN THE SELECTION PROCESS 2011/1 UNIVERSITY OF THE STATE OF GOIÁS. Revista Didática Sistêmica, 14(1), 99–112. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2584

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo