A EDUCAÇÃO AMBIENTAL ENQUANTO MEDIDA MITIGADORA E COMPENSATÓRIA: uma reflexão sobre os conceitos intrínsecos na relação com o Licenciamento Ambiental de Petróleo e Gás tendo a pesca artesanal como contexto

Authors

  • Tatiana Walter
  • Lucia de Fatima Socoowski de Anello

Keywords:

educação ambiental, licenciamento ambiental, pesca artesanal, petróleo

Abstract

This article aims to establish a conceptual understanding about the relation between the environmental impact avaliation and their especific mitigation and compensation steps in the licensing process of polluting activities on the perspective of environmental justice. This text is structured in a form that relates the concepts which permeates the licensing processes based on a critic environmental education approach. Then, we analyse the impacts of the oil activity on the artisanal fishery and how some related concepts guide the projection of actions in environmental education on the licensing process that involve oil activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tatiana Walter

Professora substituta do Instituto de Oceanografia da FURG, no curso de Tecnologia em Gestão Ambiental. É doutora em Ciências Sociais pelo CPDA da UFRRJ

Lucia de Fatima Socoowski de Anello

Professora Adjunta I do Instituto de Oceanografia da FURG com atuação no curso de graduação em Tecnologia da Gestão Ambiental e no Programa de Pós Graduação em Gerenciamento Costeiro PPGC. com doutorado em educação Ambiental no PPGEA da FURG

Published

2012-10-13

How to Cite

Walter, T., & Anello, L. de F. S. de. (2012). A EDUCAÇÃO AMBIENTAL ENQUANTO MEDIDA MITIGADORA E COMPENSATÓRIA: uma reflexão sobre os conceitos intrínsecos na relação com o Licenciamento Ambiental de Petróleo e Gás tendo a pesca artesanal como contexto. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 17(1), 73–98. Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/2657

Issue

Section

Artigos