Educadores Ambientais: refletindo sobre a ação na modernidade tardia

Authors

  • Cláudia Lino Piccinini

Keywords:

modernidade, ação crítica e transformadora, modernity, critic and transforming action

Abstract

What is the role of environmental educators in late modernity? This article briefly discusses the logics of late modernity to understand the challenges educators have to face. Thinking the educator as a critic of his days, I prompt the following discussion “who are the environmental educators ?” My debate will be based on the environmental, educational and historical research. Key words: modernity; critic and transforming action

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Cláudia Lino Piccinini

Atualmente é professora do Instituto Superior de Educação do Rio de Janeiro - ISERJ/ FAETEC/ SECT e professora do curso de especialização em Educação Ambiental da PUC/RJ, doutoranda em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro.

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2009-11-09

How to Cite

Piccinini, C. L. (2009). Educadores Ambientais: refletindo sobre a ação na modernidade tardia. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 11(1), 113–123. Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/771

Issue

Section

Artigos