Indo além dos próprios rastros: a reconstrução teórica nas dissertações de mestrado

Authors

  • Roque Moraes
  • Cristina Faria

Keywords:

Dissertação, fundamentação teórica, superação, dissertation, theoretical background, overcoming assumptions.

Abstract

In this paper, the Masters student education throughout the development of the dissertations is discussed, mainly the contributions of the theoretical background building process. It has been argued that Master student, when involved in the development of the theoretical background of their dissertations, overcome their own assumptions, which adds importance to the whole process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Roque Moraes

Atualmente é professor aposentado na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul e professor colaborador da Fundação Universidade do Rio Grande. Possui doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1991).

Mais informações: Currículo Lattes

Cristina Faria

Mestranda em Educação - Programa de Pós-Graduação em Educação da PUCRS

Published

2009-11-10

How to Cite

Moraes, R., & Faria, C. (2009). Indo além dos próprios rastros: a reconstrução teórica nas dissertações de mestrado. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 7(1), 11–25. Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/1054

Issue

Section

Artigos