Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Avaliadores
Privacy Statement
Current
Edições anteriores
Submissions
Announcements
PPGEA
CAPES
FURG
Sobre a FURG
PROPESP
CGTI
Biblioteca FURG
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 38 No. 1 (2021): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo contínuo
Vol. 38 No. 1 (2021): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental - Fluxo contínuo
Published:
2021-04-23
Editorial
Editorial
Paula Corrêa Henning; Eliane Renata Steuck
01- 08
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12931
Artigos
The (re) generation of human condition: the Aesthetic-Environmental Education
la Educación Estético-Ambiental
Pablo René Estévez Rodríguez
09-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12592
Scientific Educommunication:
an analysis of the nature of phytocosmetics as a technology for Environmental Education.
Juliana Alves de Lima, Diogo Lopes de Oliveira, Erich de Freitas Mariano
27-49
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12228
Educação Ambiental e Sustentabilidade
alterações conceituais de futuros professores de Ciências da Natureza
Letícia Ferreira, Pedro Gabriel Pires, Patrícia Nápolis
50-71
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.11885
The dry eye and the use of videoterminals: A discussion of preventive educational practices from the perspective of emancipatory/ transforming environmental education
uma discussão das práticas educativas preventivas a partir da perspectiva da educação ambiental emancipatória/transformadora
Cinara Menegotto Cavalheiro Karam, Alexandre Macedo Pereira, Luis Fernando Minasi
72-94
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12209
Contributions and interconnections between complexity and dialetics in action research in environmental education
Theóffillo da Silva Lopes, Francisco José Pegado Abílio
95-112
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12225
O perfil institucional da educação ambiental no ensino médio profissional do município de Juazeiro do Norte, Ceará
Janiele de Brito de Souza, Marcelo Martins de Moura-Fé, Marcus Vinicius de Oliveira de Oliveira Brasil
113-137
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.11890
FOUCAULT´S CONCEPTS FOR THE FIELD OF ENVIRONMENTAL EDUCATION: STRESSING TRUTHS
tensionando verdades
Bárbara Hees Garré
138-157
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12439
The discussion of subjectivity in the theoretical production on Environmental Education and Biology teachers’ training
Raquel de Oliveira Sales, Maria Gabriela Parenti Bicalho, Thiago Martins Santos
158-177
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.11694
Analysis about socialization of experiences in Junior Civil Defense Agent project at Blumenau / SC through environmental education
Jefferson Ribeiro, Rafaela Vieira, Luciana Schramm Correia
178-201
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.11273
The waldorf pedagogy and the environmental education: a dialogue from a ecophenomenological perspective
um diálogo a partir de uma perspectiva ecofenomenológica
Helen Abdom Gomes, Valéria Ghisloti Iared
202-223
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.11827
Municipal Environmental Education Center in the National Park of Tijuca: dialogues based on a minicourse for the environmental teacher training.
diálogos a partir de um minicurso para a formação ambiental de docentes do ensino básico
Joana Diafilos Teixeira, Daniel Fonseca de Andrade, Marcelo Borges Rocha
224-243
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.11829
Environmental education and agroecology: a proposal for the intertwining of knowledge in rural schools in the municipality of Castanhal- PA
uma proposta para o entrelaçar de saberes nas escolas rurais do município de Castanhal- PA
Suellen Lemes Freire Santos, Romier da Paixão Sousa, Cícero Paulo Ferreira
244-265
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12210
O conceito Ecopedagogia
um estudo a partir dos artigos de revistas de Educação Ambiental
Mirelle Silva Oliveira, Fernando Lourenço Pereira, Catarina Teixeira
266-289
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.11279
Parana’s Environmental Education Meeting (2011-2019): trends and perspectives for teacher’s education in environmental education
tendências e perspectivas para a formação de professores em educação ambiental
Aline de Gregorio, Marinez Meneghello Passos, Álvaro Lorencini Júnior
290-314
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12308
Socio-Environmental Perceptions of fundamental Education students about Rio Macaco in Palmeira das Missões/RS
Jeferson Rosa Soares, Roselane Zordan Costella, José Vicente Lima Robaina
315-335
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12312
Environmental Education in Watershed contexts: an integrative review of national and international research in the period from 1996 to 2020
uma revisão integrativa das pesquisas nacionais e internacionais no período de 1996 a 2020
Laura Patricia Lopes, Marília Andrade Torales Campos, Valdir Nogueira
336-361
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.12379
Seção Especial: XI EDEA - Encontro e Diálogos com a Educação Ambiental (FIM)
Educação Ambiental na perspectiva de Rachel Carson
um olhar aos anais do ANPED
Morgana Maciél Oliveira, Rosangela Inês Matos Uhmann
362 - 373
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v38i1.11001
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexadores
Indexadores
facebook
Keywords
Information
For Authors