<b>As práticas pedagógicas e o desenvolvimento infantil ao longo do tempo: ludicidade em questão

Authors

  • Jamily Charão Vargas
  • Helenise Sangoi Antunes

Keywords:

Ludicidade, Infância, Práticas Pedagógicas

Abstract

This paper aims the culture instituted in the society and the childhood space during the years, discussing the play activities in the first childhood. In this way, it provides a reflection about the perception and experiences in childhood, established by society in a specific historical time. It purposes the historical comprehension of how the playfulness is being lived in the children spaces-times, and more specific, in the school. Then, it's believed in playfulness experiences as relevant activities and necessary to good children development, emphasizing that the playfulness activities must be present in the pedagogical practices in time of economic, technological and industrial advances.

Downloads

Author Biographies

Jamily Charão Vargas

Mestranda em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação/ CE/ UFSM, e é membro do GEPFICA - Grupo de Estudos e Pesquisa em Formação Incial, Continuada e Alfabetização.

Mais informações: Currículo Lattes

Helenise Sangoi Antunes

Doutora em Educação, pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2001). Atualmente é Professora Associado I do Departamento de Metodologia do Ensino, do Centro de Educação, da Universidade Federal de Santa Maria.

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-05-25

How to Cite

Vargas, J. C., & Antunes, H. S. (2010). <b>As práticas pedagógicas e o desenvolvimento infantil ao longo do tempo: ludicidade em questão. Revista Didática Sistêmica, 10(1), 20–30. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1390

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo