<b>EXPERIENCE STORIES: COMMENTS IN PRACTICAL THE PEDAGOGICAL IN THE TRAINING SUPERVISED IN PHYSICS</b>

Authors

  • Rafaele Rodrigues de Araújo
  • Luiz Fernando Mackedanz

Keywords:

Formação de professores, Ensino médio, Temas estruturadores

Abstract

In this article, we report a pedagogical experience at Physics high school classroom, from its planning to the praxis in itself. The preceding process was part of the subject of Supervised Apprenticeship in Physics at the Federal University of Rio Grande - FURG - and which was done in a public state high school in the city of Rio Grande in Rio Grande do Sul - RS. Besides showing reports about the beginning of the teaching activity of an academic of the Physics course, this paper also brings reflexive actions about how to act and proceed in certain situations within a classroom. There is, too, the objective to demonstrate the planning process of the apprenticeship through a structuring issues.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rafaele Rodrigues de Araújo

Licenciada em Física (2010). Atualmente é mestranda no PPG em Educação em Ciências e professora substituta no Instituto de Estatística, Matemática e Física da Universidade Federal do Rio Grande - FURG

Luiz Fernando Mackedanz

Possui graduação em Licenciatura Em Física pela Universidade Federal de Pelotas (2000), mestrado em Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2003) e doutorado em Ciências pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2008). Atualmente trabalha como professor adjunto na Universidade Federal do Rio Grande, onde atua no Instituto de Estatística, Matemática e Física (IMEF).

Published

2011-09-03

How to Cite

Araújo, R. R. de, & Mackedanz, L. F. (2011). <b>EXPERIENCE STORIES: COMMENTS IN PRACTICAL THE PEDAGOGICAL IN THE TRAINING SUPERVISED IN PHYSICS</b>. Momento - Diálogos Em Educação, 19(2), 23–35. Retrieved from https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1429

Issue

Section

Artigos