Initial training of biological sciences teachers: living the interactive methodology as teaching tools

Authors

  • Monica Lopes Folena Araújo
  • Maria Marly de Oliveira
  • Tereza Luiza de França

Keywords:

Metodologia interativa. Ferramenta didática. Formação de professores.

Abstract

The present paper, developed with a group of second period of Biology Degree, had as main objective analyze our experience in the utilization of interactive methodology as didactic tool. Questionnaires and interviews were used with students in the process of collecting data; besides participant observation. The results point to the students’ satisfaction in having classes with interactive methodology, mainly because of its easy handling and also for providing more dynamic and participating classes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Monica Lopes Folena Araújo

Doutoranda em Educação (UFPE), mestre em Ensino das Ciências, professora UNIR/Departamento de Educação UFRPE, membro do grupo de pesquisa Formação de Professores (UFRPE), do grupo O Lugar da Interdisciplinaridade no Discurso de Paulo Freire (UFRPE/UPE/FACIG) e do NIEL (UFPE). Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Maria Marly de Oliveira

PhD em Educação (Universidade de Sherbrooke), professora do curso de Mestrado em Ensino das Ciências da UFRPE, membro do grupo de pesquisa Formação de Professores (UFRPE) e do grupo O Lugar da Interdisciplinaridade no Discurso de Paulo Freire (UFRPE/UPE/FACIG). Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Tereza Luiza de França

Doutora em Educação (UFRN), professora do Programa de Mestrado e Doutorado em Educação da UFPE. Líder do Grupo de Pesquisa CNPq NIEL-PROPESq-UFPE, coordenadora do NIEL-UFPE, coordenadora PELC – Rede CEDESUFPE/ SNDEL- Ministério do Esporte. Secretária Estadual do CBCE. Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-03-09

How to Cite

Araújo, M. L. F., de Oliveira, M. M., & de França, T. L. (2010). Initial training of biological sciences teachers: living the interactive methodology as teaching tools. Revista Didática Sistêmica, 9, 86–98. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1166

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo