Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Avaliadores
Privacy Statement
Current
Edições anteriores
Submissions
Announcements
PPGEA
CAPES
FURG
Sobre a FURG
PROPESP
CGTI
Biblioteca FURG
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 3 (2023): Dossiê Temático: Educação Ambiental e Emergência Climática - Da reflexão à ação!
Vol. 40 No. 3 (2023): Dossiê Temático: Educação Ambiental e Emergência Climática - Da reflexão à ação!
Published:
2023-12-27
Editorial
Editorial
Tamires Lopes Podewils, Sabrina Meirelles Macedo, Altemir Viana
1-3
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.16498
.
Adriana Massaê Kataoka, Carelia Hidalgo López, Patricia Carla Giloni-Lima
4-12
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.16499
Artigos
Pesquisa-ação crítico-colaborativa com ênfase na Educação ambiental e Mudanças Climáticas
Ana Tiyomi Obara, Ana Lúcia Suriani Affonso , Mara Luciane Kovalski, Rodrigo de Souza de Poletto
13-35
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15814
Perception of managers on climate change and socio-environmental vulnerability in Brazilian National Parks
Diesse Aparecida de Oliveira Sereia, Karlen Rodrigues, Erich Arnold Fischer
36-57
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15751
Educação ambiental em tempos de crise ecológica e climática:
o exemplo dos jovens Pigmeus e Rapanui
Alfredo PenaVega
58-78
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15726
Climate change and responsibilities
focus groups as a strategy to promote dialogue at the university
Pedro Henrique Bueno, Thainá Marcella Cordeiro, Lilian de Souza Vismara, Josmaria Lopes de Morais
79-96
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15725
Urban afforestation as an environmental education strategy in the context of a climate emergency in the city of Maputo
Cláudia Adélia Buce, Eugenia Flora Rosa Cossa, Adriana Massaê Kataoka, Patricia Carla Giloni-Lima
97-116
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15716
Para onde foram as andorinhas? Cinema indígena como estratégia de ensino das mudanças climáticas
Janelene Freire Diniz, Clarides Henrich de Barba
117-135
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15710
PPGEA as a space for discussion and permanent education on the theme of the climate emergency
Huslana Quartezane Segantini, Maria Cecília Madruga Monteiro, Altemir Viana, Elisabeth Brandão Schmidt
136-155
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15748
Participatory methodologies and climate emergency
situating conceptions of Environmental Education in a pandemic context
Raissa Corbagi, Taitiâny Kárita Bonzanini, Silvia Rinaldi
156-176
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15638
Secondary education in the face of the climate emergency
Antonio García-Vinuesa
177-196
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15469
The economy of barbarism, origin of the socio-environmental crisis, and climate change
the role of environmental education in the paradox between economic progress and the production of catastrophe
Carlos Antônio Giovinazzo Júnior, Cornélio Raimundo Mucache
197-217
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15631
Mudanças climáticas e Educação Ambiental Crítica no contexto da escola pública através do ensino de biologia
Karen Luana Inêz da Silva, Jorge Sobral da Silva Maia
218-236
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15721
A ameaça da emergência climática para os polinizadores:
uma abordagem CTS
Fernanda Nara Pereira Ingenchki, Mariana Isabeli Valentin, Elizabete Satsuki Sekine, Lia Maris Orth Ritter Antiqueira
237-256
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15718
BioAmbiente: a gamification proposal in Environmental Education for Elementary School II
BioAmbiente: a gamification proposal in Environmental Education
Amanda Imbuzeiro de Sá Quintela, Paulo Roberto de Amoretty, André Barbosa Vargas
257-278
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15733
Learning in environmental education for climate change through social networks
Lilian Buss Cardoso Kühlewein, Daniele Saheb Pedroso
279-299
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15648
A educação ambiental no contexto de emergência climática:
adaptação e validação do instrumento RESCLIMA para pesquisas no Ensino Médio
Anderson de Souza Moser, Marilia Andrade Torales Campos, Pablo Angel Meira Cartea
300-317
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15728
Climate change and the risks of a ecofascist future in ‘The Handmaid’s Tale’
a historical and ecocritical analysis
Jo Klanovicz, Ana Clara dos Santos Ramos
318-336
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15809
A Educação Básica como promotora da Alfabetização Nutricional a partir da Educação Ambiental Crítica:
o debate do carnismo na reflexão das mudanças climáticas
Valéria Brumaro Regina Fornazari
337-357
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15807
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexadores
Indexadores
facebook
Keywords
Information
For Authors