Advantages and disadvantages of techniques for preparing materials for practical lessons morphology

Authors

  • Rayana Kallyne Arruda da Silva
  • Cleopatra Maria do Ó
  • Vitor Caiaffo Brito
  • Belisa Duarte Ribeiro de Oliveira
  • Érika Maria Asevedo Costa
  • Geraldo Jorge Barbosa de Moura

Keywords:

Ensino, aprendizagem, conservação, anatomia.

Abstract

The practical classes help in the process of interaction and development of scientific concepts, allowing students to learn to approach their world objectivelyand develop solutions to complex problems. This is accomplished through student participation in educational activities as a strategy for motivating learning. The use of technical and anatomical specimens to the appropriate motivational strategy for the construction of knowledge. There are several conservation techniques such asanatomical parts glicerinização, maceration, diaphanization, plastination,angiotécnica, neurotécnica and modeling techniques. This work seeks to supportthe choice of technique used for storage, displaying advantages anddisadvantages for use in the laboratory.

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Author Biographies

Rayana Kallyne Arruda da Silva

Discente do Curso de Licenciatura em Ciências Biológicas da Universidade Federal Rural de Pernambuco - UFRPE

Cleopatra Maria do Ó

Discente do Curso de Licenciatura em Ciências Biológicas da Universidade Federal Rural de Pernambuco - UFRPE

Vitor Caiaffo Brito

Professor Assistente da área de Anatomia da Universidade Federal Rural de Pernambuco

Belisa Duarte Ribeiro de Oliveira

Professora Assistente de Fisioterapia da Associação Caruaruense de Ensino Superior

Érika Maria Asevedo Costa

Professora Titular da Disciplina de Comunicação e Expressão da Faculdade maurício de Nassau

Geraldo Jorge Barbosa de Moura

Professor Adjunto da Universidade Federal Rural de Pernambuco, Departamento de Biologia, Área de Zoologia, Lab. de Herpetologia e Paleoherpetologia. Programa de Pós-Graduação em Ecologia da UFRPE

Published

2011-12-29

How to Cite

Silva, R. K. A. da, Maria do Ó, C., Brito, V. C., Oliveira, B. D. R. de, Costa, Érika M. A., & Moura, G. J. B. de. (2011). Advantages and disadvantages of techniques for preparing materials for practical lessons morphology. Revista Didática Sistêmica, 13(2), 24–41. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2237

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo