<b>Os saberes populares da etnociência no ensino das ciências naturais: uma proposta didática para aprendizagem significativa<b>

Authors

  • Ronaldo Gonçalves de Andrade Costa

Keywords:

Etnobiologia. Ensino de ciências. Aprendizagem significativa

Abstract

In the last decades, the empowerment of the ethnic-science has been promote the developing by the ethnic-biology, which have a inter-discipline, between the social and biologic sciences. The cultural character by ethnic-biology, situated at historic context, benefit this use to connect the Teacher and your students and insert the scientific knowledge in this social representations. In this text, we wish to do a brief study about the ethnic-biology history and theory, defending this didactic use in the teaching in science..

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ronaldo Gonçalves de Andrade Costa

É graduado em Ciências Biológicas pela URCAMP-Alegrete (2002) e em Ciências Militares pela Academia Militar das Agulhas Negras (1996), com especialização em Psicopedagogia e Docência do Ensino Superior. É ainda mestre em Ciências Militares pela Escola de Aperfeiçoamento de Oficiais (2004).

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-04-05

How to Cite

Costa, R. G. de A. (2010). <b>Os saberes populares da etnociência no ensino das ciências naturais: uma proposta didática para aprendizagem significativa<b>. Revista Didática Sistêmica, 8, 162–172. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1303

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.