"EDUCATE TO BECOME" THE PRACTICE OF WORKSHOPS.

Authors

  • Hardalla Santos do Valle
  • Eduardo Arriada

Keywords:

Oficinas socioambientais. Extensão. Consciência socioambiental.

Abstract

This paper aims to highlight the importance of practical pedagogical activities such as workshops, the construction of an environmental education sector. The choice of this issue comes from the study of two projects at the Federal University of Rio Grande (FURG) who obtained results aggregators through its workshops, contributing to the construction of an environmentally balanced society. In this sense, we aim to encourage the expansion of university actions that benefit the communities in which higher education institutions are located. Thus causing the exchange relations of knowledge to further change the current landscape of social and environmental chaos.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Hardalla Santos do Valle

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Pelotas (PPGE-UFPEL). Bolsista-CAPES. Membro do Centro de Estudos e Investigações em História da Educação (CEIHE). Graduada em História Bacharelado pela Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Graduada em História Licenciatura pela Universidade Federal do Rio Grande (FURG).

Eduardo Arriada

Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Pelotas (PPGE-UFPEL). Membro do Centro de Estudos e Investigações em História da Educação (CEIHE). Doutor em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC-RS). Mestre em História pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC-RS). Graduado em História pela Universidade Católica de Pelotas (Ucpel). Graduado em Direito pela Universidade Federal do Rio Grande (UFPEL).

Published

2012-09-26

How to Cite

Valle, H. S. do, & Arriada, E. (2012). "EDUCATE TO BECOME" THE PRACTICE OF WORKSHOPS. Revista Didática Sistêmica, 14(1), 3–14. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2514

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo