<b>Relato de prática docente da disciplina de história no 2° ano do ensino médio: uma experiência no colégio estadual Lemos Jr.

Authors

  • Everton Bandeira Martins
  • Derocina Alves Campos Sosa

Keywords:

Prática docente, História, Educação, Colégio Estadual Lemos Jr

Abstract

The aim of this paper is to present the analysis described the experience in regency class of the curricular discipline of history in the 2nd year of state school, held in State school Lemos Jr, located in Rio Grande, state of Rio Grande do Sul, describing the academic preparation of the trainee for inclusion in the classroom, and involvement among students - teacher at the school, which had its start in March with an activity related to the history of student life. This study was conducted in the second half of 2007.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Everton Bandeira Martins

Possui graduação em História Licenciatura (2008) e em História Bacharelado (2009) pela FURG. Atualmente é acadêmico do Programa de Pós-Graduação em Educação, nível Mestrado. É acadêmico do curso de Especialização em Gestão Educacional da Universidade Federal de Santa Maria. É acadêmico do Curso de Direito da Faculdade de Direito da Universidade Federal do Rio Grande.

Mais informações: Currículo Lattes

Derocina Alves Campos Sosa

Doutorado em História pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul.

Mais informações: Currículo Lattes

How to Cite

Martins, E. B., & Sosa, D. A. C. (2010). <b>Relato de prática docente da disciplina de história no 2° ano do ensino médio: uma experiência no colégio estadual Lemos Jr. Revista Didática Sistêmica, 10(1), 132–141. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1423

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo