<b>A inserção cidadã no ambiente escolar: o ensino de história pensando práticas interdisciplinares</b>

Authors

  • Everton Bandeira Martins
  • Derocina Alves Campo Sosa

Keywords:

Educação. História. Estágio.

Abstract

From the development of Supervised Training in Basic Teacher Training II, it was noticed the necessity of creation of an extra space, to be used in the construction of the relation between the teacher/trainee and the pupils. By such an intitled course of extension was offered to the pupils, "Reflecting the social practicies: the contribution of the education of History for the construction of the citizenship ", by the Research Center of Social and Cultural History (CEPEHSC) at FURG. Such activity guaranteed significant results in the development of the contents. This article intends to report how such activity was developed, the way it was applied and which was the relevance for disciplines of history. In this way searching to assist the future academics in the task of the teacher training period of course conclusion.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Everton Bandeira Martins

Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Santa Maria. Professor-tutor da Rede Gaúcha de Educação a Distância.

Mais informações: Currículo Lattes

Derocina Alves Campo Sosa

Possui graduação em História pela Universidade Federal do Rio Grande (1991), mestrado em História pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1994) e doutorado em História pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2004).

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-03-30

How to Cite

Martins, E. B., & Sosa, D. A. C. (2010). <b>A inserção cidadã no ambiente escolar: o ensino de história pensando práticas interdisciplinares</b>. Revista Didática Sistêmica, 6, 124–133. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1245

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo