<b>O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas<b>

Authors

  • Eveline Borges Vilela-Ribeiro
  • Lorenna Silva Oliveira Costa
  • Matheus de Souza Lima-Ribeiro
  • Anna Maria Canavarro Benite

Keywords:

Reformas educacionais. Didática. Ensino de ciências.

Abstract

The education and the teaching of science, is a product of complex inter-relationships between society, economy and politics, so that the context in which the country is decisive influence on the paths of educational policies. Since the launching the satellite Sputinik in 1957, from the Soviet Union, started up a new methodology to teach science, with emphasis on the training of future scientists. The characteristics of the teaching of science were wavering in each season, until we reach the twenty-first century with the intention of forming literate citizens from a scientific, well aware of relations between science, technology and society (CTS). Thus, we understand that the teaching of science has evolved considerably with today's attempt to develop responsible citizenship that can deal with science and technology.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Eveline Borges Vilela-Ribeiro

Possui graduação em Química pela UFG (2007). Atualmente é técnico em assuntos educacionais da UFG. Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Lorenna Silva Oliveira Costa

Possui graduação em Química pela UFG (2007) e é mestranda em Educação em Ciências e Matemática pela mesma universidade. Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Matheus de Souza Lima-Ribeiro

Possui graduação em Ciências Biológicas - Bacharelado (2002) e mestrado em Ecologia & Evolução (2006) pela Universidade Federal de Goiás. Atualmente é professor assistente da Universidade Federal de Goiás e doutorando em Ecologia & Evolução/UFG. Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Anna Maria Canavarro Benite

Possui Doutorado em Ciências pela UFRJ (2005), Mestrado em Ciências (Química Inorgânica) pela UFRJ (2001), Licenciatura em Química e Graduação em Química Habilitação Tecnológica pela UFRJ (1998). Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-04-05

How to Cite

Vilela-Ribeiro, E. B., Costa, L. S. O., Lima-Ribeiro, M. de S., & Benite, A. M. C. (2010). <b>O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas<b>. Revista Didática Sistêmica, 8, 153–161. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1300

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo