READING IN ADOLESCENCE: A STUDY IN PUBLIC HIGH SCHOOLS AND PRIVATE HIGH SCHOOL

Authors

  • Cintia Kath Blank
  • Renata Braz Gonçalves

Keywords:

Leitura. Adolescência. Rede pública de ensino. Rede particular de ensino.

Abstract

This article presents the results of an investigation into the reading habits of adolescents attending high school in Rio Grande-RS. Thus, we applied a questionnaire that asked the frequency of reading among young people, what they think about reading and how the contact occurs with written documents. The questionnaire took place in three schools and three private schools of secondary education, totaling 430 young people. It was found that adolescents have the reading habits and the type of school was not as decisive factor for the reading practices of adolescents surveyed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cintia Kath Blank

Atualmente é estagiária da Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Tem experiência na área de Ciência da Informação, com ênfase em Biblioteconomia, atuando principalmente nos seguintes temas: leitura, letramento, educação, adolescência e bibliotecas públicas e escolares

Renata Braz Gonçalves

Bacharel em Biblioteconomia pela Fundação Universidade Federal do Rio Grande (2000), Mestre em Educação pela Universidade Federal de Pelotas (2005). Doutora em Educação também pela UFPel (2010). Professora do Instituto de Ciências Humanas e da Informação da Universidade Federal do Rio Grande - FURG. Tem experiência na área de Ciência da Informação, especificamente em Biblioteconomia, tendo atuado em Biblioteca Pública, Biblioteca Escolar, Biblioteca Universitária e Especializada. Pesquisa História do Livro, da Leitura e de Leitores.

Published

2011-12-22

How to Cite

Blank, C. K., & Gonçalves, R. B. (2011). READING IN ADOLESCENCE: A STUDY IN PUBLIC HIGH SCHOOLS AND PRIVATE HIGH SCHOOL. Revista Didática Sistêmica, 13(2), 3–13. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1763

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo