REFLECTIONS ON THE CHALLENGES OF BASIC EDUCACTION TEACHERS IN REMOTE EDUCATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/momento.v32i02.14154

Keywords:

Basic Education. Teaching. Remote Teaching.

Abstract

The articleaimstoidentifythechallengesof Basic Educationteachers in remoteteaching in times ofpandemic, regardingthedidactictranspositionofphilosophicalthemestotheteachingandlearning processes. It was a qualitativeresearchandtheparticipantwereteacherswhowork in schools, located in the capital ofthestateof Rio Grande do Sul, Brazil. As a methodological procedure, wecarried out data collectionthrough na online questionnaire, on Google Forms, with open questions for teacherstoexpresstheiropinions, perceptionsandchallengeswith remoto teaching. For data analysis, weused contente analysisandhighlightedthreecategories: teachingchallenges in thecontextofthepandemic; didacticstrategiesandphilosophyteaching. Withtheanalysisoftheresults, weshowedthat communication, the material and social conditionsofstudents, as well as theneedto use digital technologies, werethemainchallengesfacedbayteachers in remoto teaching.      

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Author Biographies

Oscar Pérez Portales, PUCRS / UO

Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS),. Possui graduação em filosofia pela Universidade Santiago de Cuba, mestrado em Filosofia pela PUCRS e é doutorando do Programa de Pós-Graduação em Filosofia da PUCRS. 

Andressa Wiebusch, Instituto Federal Catarinense (IFC)

É professora no Instituto Federal Catarinense (IFC), Campus Concórdia. Tem graduação em Pedagogia pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), especialização em Gestão Educacional (UFSM), mestrado em Educação (UFSM) e doutorado em Educação na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS).

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Published

2023-09-22

How to Cite

Pérez Portales, O., & Wiebusch, A. . (2023). REFLECTIONS ON THE CHALLENGES OF BASIC EDUCACTION TEACHERS IN REMOTE EDUCATION. Momento - Diálogos Em Educação, 32(02), 386–405. https://doi.org/10.14295/momento.v32i02.14154

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