THE SCISSORS EFFECT IN ELEMENTARY SCHOOL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/momento.v31i02.13809

Keywords:

Scissors effect. Gender study. Educational robotics. Self-fulfilling prophecy. Girls in robotics.

Abstract

This study addresses the scissors efect concept, already knowing in high education, but poorly explored in basic education. Inside a patriarchal and capitalist society, the professional divisons are evident regarding remunaration, working hours and carrer evolution when it comes to skin colour, gender or or purchasing power of people in positions of greater or lesser prestige. In this sense the scissors efect is already present in the basic education compromising the Science development.

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Author Biographies

Julyana Gomes Taques Villagran, Instituto Federal de São Paulo

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo.  Mestre em ensino de ciências e matemática pelo IFSP. Graduação em Licenciatura em Ciências da Natureza pela USP. 

 

 

Amanda do Rêgo Moura, Instituto Federal de São Paulo

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo. Graduada em Licenciatura em física pelo IFSP.

Gustavo Isaac Killner, Instituto Federal de São Paulo

Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP). Doutor em Educação USP. Mestre em ensino de Ciências pela USP. Especialista em ensino mediado por computadores pela Tsukuba (Japão) e EAD pela Universidade Estadual Paulista (UNESP). Graduado em Física e em Pedagogia pela USP. 

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Published

2022-07-28

How to Cite

Villagran, J. G. T., Moura, A. do R., & Killner, G. I. (2022). THE SCISSORS EFFECT IN ELEMENTARY SCHOOL. Momento - Diálogos Em Educação, 31(02), 624–645. https://doi.org/10.14295/momento.v31i02.13809

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