O suporte da auto-atividade para a educação ambiental

Authors

  • Maria Lucilene Zafalon Garcia
  • Marta Regina Cezar Vaz

Abstract

This paper aims at disussing the interaction between the concepts of environmental education and auto-activity, thus expanding the theme. By being present in all education fields, environmental education can use a person´s process of inner activity, called auto-activity; due to its environmental complexity, it leads to the discovery of beings with equal or similar needs. Based on epistemological proximity, auto-activity and environmental education become tools to transform attitudes and values in society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Lucilene Zafalon Garcia

Atualmente é gerente administrativa e encarregada da Gestão da Qualidade do Órgão de Gestão de Mão-de-Obra do Trabalho Portuário Avulso do Porto do Rio Grande. Possui mestrado em Educação Ambiental pela Fundação Universidade Federal do Rio Grande, FURG (2005).

Mais informações: Currículo Lattes

Marta Regina Cezar Vaz

Atualmente é da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado do Rio Grande do Sul, pesquisador - nível I do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico e professor associado da Fundação Universidade Federal do Rio Grande. Pós-Doutorado pela London School Hygiene and Tropical Medicine, LSHTM, Inglaterra.

Mais informações: Currículo Lattes

How to Cite

Garcia, M. L. Z., & Vaz, M. R. C. (2009). O suporte da auto-atividade para a educação ambiental. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 10(1). Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/1077

Issue

Section

Artigos