Basic concepts or environmental education in the view of the Theory of Categorial Education (Formation)

Authors

  • Wilhelm Walgenbach

Keywords:

Pedagogia. Educação categorial. Meios heirísticos. Ego-atividade.

Abstract

The autor discusses about Environmental Pedagogy which, like Pedagogy as a whole, is unconnected from practice. As a basic pedagogic problem, underlines the unexistent production of the "new", starting from free self-activity exercice. Folowing, the article discusses the three basic theories of Education which reach to solve the basic problem, exemplifying critically each one of them. When refers Ecology and Environmental Education, it is possible to initialize self-activity satarting from elemental means.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Wilhelm Walgenbach

Dr. phil. habil. é Filósofo, Pedagogo e Promotor Cultural. Estudou Teoria da Comunicação, Jornalismo, Educação, Ciências da Música e de Linguagem (Letras/Lingüísticas) na Universidade de Münster Alemanha. Possui seu Doutoramento em Filosofia, Sociologia e Educação pela Universidade de Kiel Alemanha. Professor Visitante (1995-1998) na Fundação Universidade Federal de Rio Grande FURG - RS Brasil. Nesta Universidade é Co-Fundador do primeiro Curso de Pós-Graduação em Educação Ambiental do Brasil.

Mais informações: Currículo Lattes

How to Cite

Walgenbach, W. (2009). Basic concepts or environmental education in the view of the Theory of Categorial Education (Formation). Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 1(1). Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/1039

Issue

Section

Artigos