Learning in environmental education for climate change through social networks

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15648

Keywords:

Mudanças Climáticas, Educação Ambiental, Atitudes

Abstract

Environmental Education for Climate Change and the dissemination of knowledge on social networks becomes a solution of great relevance today. The objective of this work is to demonstrate environmental education actions carried out by the Ser Sustentável project, based on a virtual learning methodology for climate change. Through social networks, images and videos related to ecosystems were disseminated with the aim of encouraging the conservation of biodiversity. Through some daily activities, changes in attitudes towards a more sustainable way of life were exemplified. It is planned to carry out project activities in educational institutions and local communities, especially those most vulnerable to the consequences of climate change. It is considered that awareness of the reality of the climate crisis can reflect changes in behavior in the face of this global threat.

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Author Biographies

Lilian Buss Cardoso Kühlewein, Universidade Estadual de Londrina

Bióloga graduada pela Universidade Estadual de Londrina (PR) com Licenciatura Plena e Bacharelado em Ciências Biológicas. Pós- graduada lato sensu em Análise e Educação Ambiental em Ciências da Terra, pela Universidade Estadual de Londrina (PR).

Daniele Saheb Pedroso , Pontifícia Universidade Católica do Paraná

Graduada em Pedagogia, Especialista em Educação, Meio Ambiente e Desenvolvimento. Mestre e Doutora em Educação (UFPR). É Professora do PPGE da PUCPR e coordenadora do Curso de Pedagogia da PUCPR.

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Published

2023-12-27

How to Cite

Buss Cardoso Kühlewein, L., & Saheb Pedroso , D. (2023). Learning in environmental education for climate change through social networks. REMEA - Revista Eletrônica Do Mestrado Em Educação Ambiental, 40(3), 279–299. https://doi.org/10.14295/remea.v40i3.15648