Agenda 21 as one of the tools used by Environmental Education

Authors

  • Cimara Corrêa Machado
  • Antônio Carlos Porciúncula Soler
  • Cíntia Pereira Barenho
  • Eugênia Dias
  • Leandro de Melo Karam

Keywords:

Agenda 21, Educação Ambiental, Dispositivo, , Environmental Education, Tool

Abstract

This text presents the process of historical conquests concerning Agenda 21 and shows it as one of the possibilities to become an important tool in Environmental Education (EE). Therefore, we have described the legal starting point of the global Agenda 21, the development of the Brazilian Agenda 21, and the local Agenda 21. We have concluded that it can become a tool in EE to problematize and re-signify our inclusion in the environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cimara Corrêa Machado

Atualmente é membro do corpo docente da Faculdade Atlântico Sul de Pelotas- Anhanguera Educacional, Mestrado em Pós Graduação Em Educação Ambiental.

Mais informações: Currículo Lattes

Antônio Carlos Porciúncula Soler

Atualmente é coordenador institucional do Centro de Estudos Ambientais (CEA) e professor/pesquisador de Direito Ambiental da Universidade Federal do Rio Grande, Mestrado em Desenvolvimento Sustentável.

Mais informações: Currículo Lattes

Cíntia Pereira Barenho

Atua no Projeto Agenda 21 Pelotas, pelo CEA. Mestrado em Educação Ambiental.

Mais informações: Currículo Lattes

Eugênia Dias

Atualmente exerce trabalho voluntário junto a ONG Ecológica Centro de Estudos Ambientais - CEA. Mestrado pelo Instituto de Sociologia e Política, ISP.

Mais informações: Currículo Lattes

Leandro de Melo Karam

Atuou no Projeto Agenda 21 de Pelotas, pelo CEA.Acadêmico em Ciências Biológicas.

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2009-11-09

How to Cite

Machado, C. C., Soler, A. C. P., Barenho, C. P., Dias, E., & Karam, L. de M. (2009). Agenda 21 as one of the tools used by Environmental Education. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 12(1), 99–110. Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/808

Issue

Section

Artigos