Learning how to teach from a Socioenvironmental Perspective in Collective Health

Authors

  • Jussara Botelho Franco
  • Marta Regina Cezar Vaz

Keywords:

Educação popular ambiental, saúde coletiva, qualidade de vida, popular environmental Education, collective health, quality of life

Abstract

This paper deals with non-formal popular environmental education as a field which dialogues with collective health in search of quality of life connected to social changes in the lives of workers who are involved in educational processes and their needs. It shows how meaningful and how broad non-formal popular environmental education can become when it focuses on the communities’ socioenvironmental problems, thus, promoting autonomy and citizenship.

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Author Biographies

Jussara Botelho Franco

Professora-colaboradora da Fundação Universidade Federal do Rio Grande. Doutoranda do Programa de Pós Graduação em Educação Ambiental da Furg.

Mais informações: Currículo Lattes

Marta Regina Cezar Vaz

Atualmente é da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado do Rio Grande do Sul, pesquisador - nível I do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico e professor associado da Fundação Universidade Federal do Rio Grande. Pós-Doutorado pela London School Hygiene and Tropical Medicine, LSHTM, Inglaterra.

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2009-11-09

How to Cite

Franco, J. B., & Vaz, M. R. C. (2009). Learning how to teach from a Socioenvironmental Perspective in Collective Health. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 12(1), 81–89. Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/805

Issue

Section

Artigos