THE HEALTH EDUCATION THROUGH NUTRITIONAL EDUCATION.

Authors

  • Aline Ferreira Brandão
  • Giovana Calcagno Gomes
  • Vagner de souza vargas
  • Valeria Lerch Lunardi

Keywords:

Educação em Saúde, Educação Nutricional, Promoção à Saúde.

Abstract

The professionals whose work is connected to the health promotion, disease prevention and health recuperation must know the nutritional process as a phisiological phenomen, influenced directly by environmental, social and psicological condictions. In this way, the nutritional education appears as an emerging area in order to outline population nutritional problems. The aim of this study was to do a literature review about nutritional education related to the health education process. So, we evidenced that, due to educational process transmit informations, subsidizing patients to their solemnity care, the health workers would transcend their technician-scientific knowledge in order to act as health educators and knpwledge multipliers.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Aline Ferreira Brandão

Nutricionista, mestre em Enfermagem e Saúde pela Fundação Universidade Federal do Rio Grande/FURG.

Giovana Calcagno Gomes

Enfermeira, Doutora em Enfermagem. Professora do Departamento de Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Coordenadora do Grupo de Estudos e Pesquisas em Enfermagem e Saúde da Criança e do Adolescente (GEPESCA). Membro do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Saúde (NEPES) da FURG, Rio Grande do Sul, Brasil.

Vagner de souza vargas

Nutricionista, mestre em Ciências da Saúde pela Fundação Universidade Federal do Rio Grande/FURG

Valeria Lerch Lunardi

Enfermeira. Doutora em Enfermagem. Professora do Departamento de Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande (FURG)..

Published

2011-03-18

How to Cite

Brandão, A. F., Gomes, G. C., vargas, V. de souza, & Lunardi, V. L. (2011). THE HEALTH EDUCATION THROUGH NUTRITIONAL EDUCATION. VITTALLE - Revista De Ciências Da Saúde, 21(2), 11–18. Retrieved from https://periodicos.furg.br/vittalle/article/view/1339

Issue

Section

Artigos