Educação ambiental e extensão rural no Estado do Rio Grande do Sul

Authors

  • Luciana Boff Turchielo
  • Hugo Anibal Gonzalez Vela

Keywords:

Educação Ambiental. Extensão Rural. Percepções. Desenvolvimento sustentável.

Abstract

Among the various emergent aspects to be studied within the issues involving Rural Extension and Environmental Education, this study analyzes the perceptions of Environmental Education among the rural extensionists of EMATER/RS, as object of study for analysis. For this purpose, the methodological approach is the qualitative research and, for the analysis and interpretation of data the technique of content analysis was employed. It was possible to make some remarks on the perceptions of environmental education of rural extensionists and to verify the need of establishing a program of environmental education for the institution, that is able to promote critical analyses on environmental matters, as well as the disruption of isolated and discontinuous actions, and the accomplishment of an integrated and interdisciplinary work.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luciana Boff Turchielo

Atualmente é pedagoga (cargo técnico administrativo - nível superior) na Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Tem experiência como docente nas disciplinas de Sociologia Geral, Sociologia da Educação, Política Educacional, Metodologia da Pesquisa e Educação Ambiental. Possui Mestrado em Extensão Rural pela Universidade Federal de Santa Maria (2003).

Mais informações: Currículo Lattes

Hugo Anibal Gonzalez Vela

Possui doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (1995). Atualmente é prof.. Associado II da UFSM, professor convidado de varias universidades do Brasil e Exterior.

Mais informações: Currículo Lattes

How to Cite

Turchielo, L. B., & Vela, H. A. G. (2009). Educação ambiental e extensão rural no Estado do Rio Grande do Sul. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 9(1), 105–122. Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/914

Issue

Section

Artigos