Educação ambiental na escola e o viés da interdisciplinaridade: um espetáculo e seus toques de mãos, olhares e cumplicidades

Authors

  • Moacir Langoni de Souza
  • Maria do Carmo Galiazzi

Abstract

This paper presents the analysis we have carried out one of the categories of the research called “Environmental Education in School: interactions in the experiences of collective work”, defended i the Post-graduation Program in Environmental Education – PPGEA – at FURG, RS. We investigate in interinstitucional proposal for permanent education through a collective pedagogic action developed by six grade teachers in a Learning Unit. We believe that a closer and more intermittent look can produce better appropriation of the dances teachers and students do in class and show the possibilities of collective work in an interdisciplinary approach.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Moacir Langoni de Souza

Atualmente é Professor adjunto do Fundação Universidade Federal do Rio Grande. Possui mestrado em Educação Ambiental pelo Fundação Universidade Federal do Rio Grande (2004).

Mais informações: Currículo Lattes

Maria do Carmo Galiazzi

Atualmente é professora classe adjunto da Fundação Universidade Federal do Rio Grande e professora colaboradora da University of Minnesota no College of Education como supervisora de estágios na formação de professores. Possui doutorado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Mais informações: Currículo Lattes

How to Cite

Souza, M. L. de, & Galiazzi, M. do C. (2009). Educação ambiental na escola e o viés da interdisciplinaridade: um espetáculo e seus toques de mãos, olhares e cumplicidades. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 10(1). Retrieved from https://periodicos.furg.br/ambeduc/article/view/1081

Issue

Section

Artigos