Práticas de Educação Ambiental:

a percepção de professores no ensino privado na cidade de São Paulo

Authors

  • João Alexandre Paschoalin Filho Programa de Mestrado em Cidades Inteligentes e Sustentáveis – Universidade Nove de Julho
  • Fredy Lopéz-Pérez Programa de Mestrado em Engenharia Urbana - Universidad de Medellín
  • António José Guerner Dias Faculdade de Ciências da Universidade do Porto
  • Kátia Guazzelli Campos Lima Universidade Nove de Julho

DOI:

https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13327

Keywords:

Environmental Practices; Iramuteq; Elementary Education; Environmental Education

Abstract

The curricular matrices of schools, especially elementary schools, should ensure that Environmental Education knowledge is worked on transversally and through day-to-day didactic practices. In this context, this research investigates the teachers' view about the teaching of Environmental Education adopted in private schools and establishes a comparison between the agents interviewed and the schools studied. The results of this research revealed that, among the studied schools, only one presented a more significant concern with the transversality of Environmental Education teaching in its curricular proposal; the others were limited to highlighting experiences of environmental practices and the use of traditional methodologies in classrooms.

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Author Biographies

João Alexandre Paschoalin Filho, Programa de Mestrado em Cidades Inteligentes e Sustentáveis – Universidade Nove de Julho

Professor do Programa de Mestrado em Cidades Inteligentes e Sustentáveis – Universidade Nove de Julho.

Fredy Lopéz-Pérez, Programa de Mestrado em Engenharia Urbana - Universidad de Medellín

Professor da Universidad de Medellín – UM - Colômbia.

António José Guerner Dias, Faculdade de Ciências da Universidade do Porto

Professor da Faculdade de Ciências da Universidade do Porto – U.Porto - Portugal.

Kátia Guazzelli Campos Lima, Universidade Nove de Julho

Mestre em Gestão Ambiental e Sustentabilidade pela Universidade Nove de Julho – UNINOVE.

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Published

2022-08-15

How to Cite

Alexandre Paschoalin Filho, J., Lopéz-Pérez, F., Guerner Dias, A. J. ., & Campos Lima, K. G. . (2022). Práticas de Educação Ambiental: : a percepção de professores no ensino privado na cidade de São Paulo. REMEA - Revista Eletrônica Do Mestrado Em Educação Ambiental, 39(2), 11–31. https://doi.org/10.14295/remea.v39i2.13327