<b>Antropologia do devaneio: compreendendo o símbolo filosófico da liberdade como vontade de representação – lugares imaginários, subjetividades religadas e o porvir na educação<b>
Keywords:
Antropologia. Imaginação Social. Representação.Abstract
The present work intends to argue concerning philosophical principles understanding possibilities on imaginary places, joined subjectivity that in certain way construct an education of the future. This education of the future is allied to a pedagogical-philosophical reflection that tries to accumulate of stocks imaginary social and the memory, thinking to review/to symbolize/to more consider ways for a deepened understanding of some concepts. In this way, Freedom, Representation, Education, Anthropology, will be direction to foment this dialogue.Downloads
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Published
2010-04-06
How to Cite
Laborde, A. L. P., Bravo, M. D., & Menezes, A. S. (2010). <b>Antropologia do devaneio: compreendendo o símbolo filosófico da liberdade como vontade de representação – lugares imaginários, subjetividades religadas e o porvir na educação<b>. Revista Didática Sistêmica, 8, 173–190. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1304
Issue
Section
Artigos de Fluxo Contínuo