<b>Educação ambiental e extensão universitária: uma estratégia de contribuição para a construção e/ou resgate da cidadania</b>

Authors

  • Pierre André Garcia Pires
  • Suzi Mara Teixeira Bromberger

Keywords:

Educação ambiental. Cidadania. Ação participativa. Multiplicadores.

Abstract

This research is a statement about experiences in environmental education activities realized by a group of the Program “University Solitary” from FURG-RG in February- 2000, in the district of Cajueiro (AL). The purpose of this task was to qualify multipliers about the environmental education in several areas of knowledge. The methodology used was an action with the participation of a group through a diagnostic of the community, pointing out the problems, establishing the priorities and elaborating the plan of action with the community. There was a priority in the environmental education among the group in all activities extending to areas of health, education, support, culture and leisure.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Pierre André Garcia Pires

Mestrado em Educação Ambiental pela FURG. Atualmente é professor adjunto I da Universidade Vale do Rio Doce.- UNIVALE em Governador Valadares-MG e professor convidado dos cursos de pós-graduação da Universidade Castelo Branco- UCB/RJ.

Mais informações: Currículo Lattes

Suzi Mara Teixeira Bromberger

Especialista em Saúde da Família e mestrado em Educação Ambiental pela FURG. Atualmente é Coordenadora Municipal da ESF na SMS da Prefeitura Municipal do Rio Grande/RS

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2008-01-13

How to Cite

Pires, P. A. G., & Bromberger, S. M. T. (2008). <b>Educação ambiental e extensão universitária: uma estratégia de contribuição para a construção e/ou resgate da cidadania</b>. Momento - Diálogos Em Educação, 17(1), 107–121. Retrieved from https://periodicos.furg.br/momento/article/view/616

Issue

Section

Artigos

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.