Núcleo de Práticas Complementares ao Ensino Regular (NUPRAC): research, education and extension in a community of extreme social vulnerability

Authors

  • Giana Lange do Amaral
  • Jeane dos Santos Caldeira
  • Gilda Lange do Amaral

Keywords:

Ensino, pesquisa, extensão. Educação não-formal. Pedagogia Social.

Abstract

This paper focuses on the activities undertaken by the Núcleo de Práticas Complementares ao Ensino Regular (NUPRAC / FAE /UFPel) that aims to develop practical addition to regular education taught in schools. It represents the possibility of inclusion in educational practices and research students of Curso de Pedagogia e do Programa de Pós Graduação em Educação da Universidade Federal de Pelotas in the community of Loteamento CEVAL in Pelotas / RS, area of extreme social vulnerability, consisting largely by garbage collectors.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Giana Lange do Amaral

Professora do PPGE/FAE/UFPEL na linha Filosofia e História da Educação.

Jeane dos Santos Caldeira

Mestranda do PPGE/FAE/UFPEL, bolsista CAPES, escreve a dissertação intitulada “Histórias de educação e escolarização em uma comunidade de extrema vulnerabilidade social: Loteamento Ceval em Pelotas / RS”.

Gilda Lange do Amaral

Cirurgiã Dentista vinculada à Secretaria Municipal de Saúde de Pelotas. Especialista em Saúde Coletiva e Odontopediatria.

Published

2012-09-26

How to Cite

Amaral, G. L. do, Caldeira, J. dos S., & Amaral, G. L. do. (2012). Núcleo de Práticas Complementares ao Ensino Regular (NUPRAC): research, education and extension in a community of extreme social vulnerability. Revista Didática Sistêmica, 14(1), 42–53. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2532

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo