Curricular production articulated to Chemistry teacher’s initial education: Implications in the high school

Authors

  • Marli Dallagnol Frison
  • José Cláudio Del Pino
  • Estéfani Michele Czyzeski de Matos

Keywords:

Formação inicial. Desenvolvimento profissional. Currículo escolar.

Abstract

This work analyzes the classroom as a space of interaction and production of school knowledge. It seeks to understand which the implications to the professional development of the Chemistry teacher are when he participates in a process of curricular production. It is demonstrated that the production of a curriculum as a Study Situation (SS) offers a greater possibility for dialog between students, teacher and the object of knowledge. It is suggested that the participation of the undergraduate apprentice in the implementation of curricular proposals enables him to become aware about the need for appropriating teacher professional knowledge and signifying it in other levels.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marli Dallagnol Frison

Professora do Departamento de Ciências da Vida da Unijuí. Membro do Grupo Interdepartamental de Pesquisa em Educação nas Ciências - Gipec -Unijuí. Mestre em Educação nas Ciências – Unijuí. Doutoranda do Programa de Pós-Graduação Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde – UFRGS. marlif@unijui.edu.br.

José Cláudio Del Pino

Pós-doutor pela Universidade de Aveiro - Portugal. Doutor em Engenharia de Biomassa – UFRGS. Mestre em Ciências Biológicas – Bioquímica – UFRGS. Professor do PPG Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde e de Química da UFRGS. Porto Alegre – Brasil

Estéfani Michele Czyzeski de Matos

Licencianda do curso de Química da Unijuí – Bolsista de Iniciação Científica Pibic-Unijuí.

Published

2011-12-27

How to Cite

Frison, M. D., Del Pino, J. C., & de Matos, E. M. C. (2011). Curricular production articulated to Chemistry teacher’s initial education: Implications in the high school. Revista Didática Sistêmica, 13(2), 42–55. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2269

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo