THE 21ST CENTURY UNIVERSITY: practice/ research and teach.

Authors

  • MarthaL Abrahão Saad Lucchesi
  • Eliana Branco Malanga

DOI:

https://doi.org/10.14295/rds.v12i0.1826

Keywords:

Educação, Universidade, Paradigmas, Interdisciplinaridade/ transdisciplinaridade, Complexidade

Abstract

The complexities of the problems of the modern world cannot be studied and understood within the limited parameters of a strict division into disciplines. Inter/transdisciplinarity and complex thinking come into being to deal with the study of complex phenomena of reality. This research was carried out at a private College of Arts. The technique of direct participant observation was used for the data that refer to the institution of this research. The author´s concluded that the 21st century University for practice/ research and teach, will have to deal with the issue of complexity, and this will only be possible through inter and transdisciplinarity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

MarthaL Abrahão Saad Lucchesi

Pós-Doutora pela Universidade de São Paulo, Doutora e Mestre em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. É graduada em Letras (PUC-Campinas), Pedagogia, e, também, advogada. Ex Professora do Mestrado em Educação da Universidade Católica de Santos e da PUCSP. Atualmente, é pesquisadora no Núcleo de Políticas Públicas da Universidade de São Paulo.

Eliana Branco Malanga

É Doutora em Semiologia pela Universidade de São Paulo,e também em Comunicação pela Escola de Sociologia e Política de São Paulo.Atualmente,é professora da UNIFESP e Coordenadora de Pós Graduação da FPA.

Published

2011-04-11

How to Cite

Lucchesi, M. A. S., & Malanga, E. B. (2011). THE 21ST CENTURY UNIVERSITY: practice/ research and teach. Revista Didática Sistêmica, 12, 110–127. https://doi.org/10.14295/rds.v12i0.1826

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo