FORMAÇÃO INTEGRADA E INTERDISCIPLINAR

ESTRATÉGIA DE QUALIFICAÇÃO DO PROGRAMA EDUCAÇÃO COM MOVIMENTO NA EDUCAÇÃO INFANTIL

Authors

Abstract

The article discusses a training experience in Early Childhood Education, as part of research carried out in the Professional Master's Program in Physical Education on a National Network. The objective was to describe the results of this experience among the collaborating teachers and analyze them in the light of theories from the field of physical education and education. Pedagogical research was used, using the authors Lankshear and Knobel (2008) as a reference. We highlight the importance of the space/time for continued training of teachers who work in early childhood education, jointly, as well as dialogue in this process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Renata de Moraes Lino, Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal

.

Ingrid Dittrich Wiggers, Universidade de Brasília - UnB

Professora Titular da Universidade de Brasília, Doutora em Educação pela Universidade Federal de Santa
Catarina, Coordenadora do Imagem - Grupo de Pesquisa sobre Corpo e Educação, ingridwiggers@gmail.com.

Published

2025-04-12

How to Cite

de Moraes Lino, R., & Dittrich Wiggers, I. (2025). FORMAÇÃO INTEGRADA E INTERDISCIPLINAR: ESTRATÉGIA DE QUALIFICAÇÃO DO PROGRAMA EDUCAÇÃO COM MOVIMENTO NA EDUCAÇÃO INFANTIL. Revista Didática Sistêmica, 26(2), 243–263. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/17550

Issue

Section

Dossiê temático: Mestrado Profissional e a Pesquisa em Docência em Educação Física