<b>Educação ambiental e paradigma da complexidade: as concepções de homem e ambiente na discussão da crise socioambiental<b>

Authors

  • Maria de Fátima Santos da Silva
  • Humberto Calloni

Keywords:

Educação Ambiental. Complexidade. Ambiente e Ser Humano.

Abstract

The present work has as deep question of understanding which the paper of the environmental education in a crisis context, nominated, socio-environmental where we are inserted. It is treated to rescue the environment conception and of man who we believe it must permeate a proposal of critical and complex environmental education. In this movement the contribution of the readings of Edgar Morin is vital, rank that the same deepens the quarrel concerning ontological questions, knowledge and sociological basic for the agreement of the present moment and its historical roots, when leading the complexity the paradigm status. The necessary environmental education to assume the commitment with creativity, the critical one, the participation, solidarity so that it fulfills its paper of constitution of a society that based on other values, other dreams, other possibilities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria de Fátima Santos da Silva

Possui graduação em História - Licenciatura (FURG-2003), Especialização em História do Rio Grande do Sul (FURG-2004) e Mestrado em Educação Ambiental (FURG-2007). É doutoranda em Educação Ambiental na mesma universidade. Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Humberto Calloni

Possui graduação em Filosofia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1985), graduação em Pedagogia (UFRGS-1987), mestrado em Educação (UFRGS-1990) e doutorado em Educação (UFRGS-2002). Atualmente é Professor da Universidade Federal do Rio Grande. Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-04-06

How to Cite

da Silva, M. de F. S., & Calloni, H. (2010). <b>Educação ambiental e paradigma da complexidade: as concepções de homem e ambiente na discussão da crise socioambiental<b>. Revista Didática Sistêmica, 8, 226–239. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1325

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo