<b>Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.</b>

Authors

  • Claudia Mariza Mattos Brandão
  • Daniel Teixeira Correa

Keywords:

Arte. Educação. Cidadania

Abstract

In a partnership with the “Secretaria Municipal de Educação e Cultura” from São José do Norte, the proposal search above all things to encourage the discussion about questions related to the identity of the subject e the relations of equality in the contemporary times, between the academics of Artes Visuais – Licenciatura, FURG, the students of the municipal system of teaching from the neighbour municipally and the community in general. More than everything, it search to entail meaningly the academic art production with the discussion about the necessity of preservation of the historical patrimony from the city of São José do Norte, as a identity landmark collective and individual of your citizens, fortifying the meaning development of belonging and valorization of the urban space. Making possible the development of actions entailed to the artistic production and the critical reflection, the group develops activities inter disciplines, that will make possible the cultivation of the self-esteem, cooperation and responsibility social-ambient.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Claudia Mariza Mattos Brandão

Atualmente é doutoranda em Educação pela Universidade Federal de Pelotas. É Professora Assistente do Departamento de Artes e Comunicação, do Instituto de Artes e Design da UFPel, líder do PhotoGraphein-Núcleo de Pesquisa em Fotografia e Educação (UFPel/CNPq).

Mais informações: Currículo Lattes

Daniel Teixeira Correa

Acadêmico do Curso de Artes Visuais, Bolsista voluntário; classificado em 1° lugar na III Mostra de Produção Universitária – Extensão, área de Ciências Humanas, FURG, nov/04.

Published

2010-03-23

How to Cite

Brandão, C. M. M., & Correa, D. T. (2010). <b>Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.</b>. Revista Didática Sistêmica, 1, 16–28. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo