<b>Educação ambiental no ensino formal: reflexões acerca de uma práxis educativa emergente</b>

Authors

  • Rossane Vinhas Bigliardi
  • Ricardo Gauterio Cruz

Keywords:

Educação Ambiental. Sociedade Capitalista. Ensino Formal

Abstract

This article intends to detach the role of the Environmental Education, mainly that one formal developed in educative institutions, as instrument capable to promote the awareness, the enrollment, the full citizenship of the individuals front to a model of exculpatory, prejudiced and hostile society, where the social injustice, so constant in all the countries, and mainly, between countries, is promoted by a model of economic development that only is guided by productivity indices and profit.

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Author Biographies

Rossane Vinhas Bigliardi

Atualmente atua como pedagoga junto à Pró-Reitoria de Assuntos Comunitários e Estudantis da Fundação Universidade Federal do Rio Grande.

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Ricardo Gauterio Cruz

Administrador de Empresas com experiência nas áreas de gestão e de perícia judicial. É pós-graduando em Perícia Contábil pela Faculdade Integrada da Grande Fortaleza (FGF) e discente do Programa de Pós-Graduação em Educação Ambiental da Universidade Federal do Rio Grande (FURG). Tutorial para cadastro de autores no sistema

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-03-25

How to Cite

Bigliardi, R. V., & Cruz, R. G. (2010). <b>Educação ambiental no ensino formal: reflexões acerca de uma práxis educativa emergente</b>. Revista Didática Sistêmica, 8, 1–12. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1177

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo