School, sexual diversity and teacher’s training: challenges to other aesthetic though

Authors

  • Victor Junger
  • Juliana Damiani
  • Tiago Ribeiro

Keywords:

Diversidade sexual. Escola. Formação Docente.

Abstract

This article intends to bring reflections about teaching practices and the use of instruments, such as the cinema, which we understand as a possible way to stimulate the knowledge-doing networks for the discussions on sexual and gender diversity. The goal is to create possibilities of knowledge and experiences that can instill considerations in different perspectives, showing the difficulties faced by the teachers at the educational system, while bringing critical thoughts on heteronormativity and the paradigm of modernity, which constitutes the modern mentality, still present in the way we are/think/habitate/ the world.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Victor Junger

Pedagogo pela UNIRIO (Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro). Entre os anos de 2010 e 2012 foi bolsista do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência – PIBID da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – CAPES do Ministério da Educação do Governo Federal e auxilio instalação financiado pela Fundação Carlos Chagas Filho de Amparo à Pesquisa do Estado do Rio de Janeiro – FAPERJ.

Juliana Damiani

Graduanda em Pedagogia, bolsista de Iniciação Científica (IC/ UNIRIO) e graduanda de pedagogia da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO).

Tiago Ribeiro

Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO), com bolsa CAPES. Integrante do Grupo de Pesquisa Práticas Educativas e Formação de Professores (GPPF) e da Rede de Formação Docente: Narrativas & Experiências (Rede Formad).

Published

2013-02-04

How to Cite

Junger, V., Damiani, J., & Ribeiro, T. (2013). School, sexual diversity and teacher’s training: challenges to other aesthetic though. Revista Didática Sistêmica, 14(2), 62–77. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2557

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo