<b>Crítica sócio-ambiental na MPB: uma ferramenta de Educação Ambiental crítica para jovens</b>

Authors

  • Ronaldo Gonçalves de Andrade Costa

Keywords:

Educação Ambiental crítica. MPB. Crítica sócio-ambiental.

Abstract

Alternatives metodologies have been looked for the enviromental education that wants to be systemic, complex, critically and emancipated, because the traditional teaching models are knowledge reprodutivists. This paper shows an unusual metodology in the formal education: the enviromental critics content in the brazilian popular music (lirics). This metodology has some facilities like: it is accessfull because does not need special capability for teachers; it does not need special equipaments; it turns the student into a critical costumer in the enternainment industry.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ronaldo Gonçalves de Andrade Costa

É graduado em Ciências Biológicas pela URCAMP-Alegrete (2002) e em Ciências Militares pela Academia Militar das Agulhas Negras (1996), com especialização em Psicopedagogia e Docência do Ensino Superior. É ainda mestre em Ciências Militares pela Escola de Aperfeiçoamento de Oficiais (2004).

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-03-30

How to Cite

Costa, R. G. de A. (2010). <b>Crítica sócio-ambiental na MPB: uma ferramenta de Educação Ambiental crítica para jovens</b>. Revista Didática Sistêmica, 7, 20–27. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1253

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo