<b>Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura</b>

Authors

  • Vitor Gonçalves Dias
  • Lidiane Fonseca Dutra

Keywords:

Hora do conto. Leitura. Biblioteca escolar.

Abstract

The use of the fairy tale time is essential to transform people into critics beings and with courage and ability to cope with society. The fairy tale time is intended to spread the reading, stimulate the taste for it, providing, for children in particular, moments of joy, relaxation and intellectual and moral development, thus facilitating the process of maturing. Other aspects are prominent use of the fairy tale time in the library school, as a means of disseminating the institution as an area responsible for storing and providing information and also by the great role of stories narrators, which has the responsibility to convey the story to the reader, participating effectively in her/his cultural development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Vitor Gonçalves Dias

Possui graduação em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande - FURG.

Mais informações: Currículo Lattes

Lidiane Fonseca Dutra

Graduada em Artes Visuais - Licenciatura (2008) pela Universidade Federal do Rio Grande. Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação Ambiental na mesma instituição.

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-03-30

How to Cite

Dias, V. G., & Dutra, L. F. (2010). <b>Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura</b>. Revista Didática Sistêmica, 7, 1–7. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1251

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo