<b>A educação na sociedade de classes: uma leitura crítica do processo de avaliação educacional</b>

Authors

  • Rossane Vinhas Bigliardi
  • Ricardo Gauterio Cruz

Keywords:

Educação. Avaliação educacional. Transformação social.

Abstract

To clarify the sense that is assuming the education evaluation, in the school process, it constitutes fertile way for analysis and possible reforwarding of the pedagogic project lived by the educational institution; starting from the conception that the evaluation process is sustained in the conception that one has of Education in the social context in which it is inserted. In this work we thought about the avaliative procedures adopted in our educational backgrounds and that exercise influence in our didactical-pedagogical options. It shows up as conditioning the proposition of a process of education evaluation that demonstrates coherence with the principles of a critical and transforming Education; among them we mentioned the dialogism, the qualified and responsible participation, favored by pedagogic mediations which are demonstrated coherent with the conception of the role of the Education as transformer of the society and reducer of the inequalities, approaching a fairer and even society.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rossane Vinhas Bigliardi

Atualmente atua como pedagoga junto à Pró-Reitoria de Assuntos Comunitários e Estudantis da Fundação Universidade Federal do Rio Grande.

Mais informações: Currículo Lattes

Ricardo Gauterio Cruz

Administrador de Empresas com experiência nas áreas de gestão e de perícia judicial. É pós-graduando em Perícia Contábil pela Faculdade Integrada da Grande Fortaleza (FGF) e discente do Programa de Pós-Graduação em Educação Ambiental da Universidade Federal do Rio Grande (FURG).

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-03-30

How to Cite

Bigliardi, R. V., & Cruz, R. G. (2010). <b>A educação na sociedade de classes: uma leitura crítica do processo de avaliação educacional</b>. Revista Didática Sistêmica, 6, 23–32. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1238

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo