<b>Educação não formal de adultos como espaço de constituição do sujeito</b>

Authors

  • Jussara Botelho Franco
  • Susana Inês Molon

Keywords:

Educação não formal. Educação de adultos. Constituição do sujeito.

Abstract

This paper brings perceptions of investigation realized in 2000 at Rio Grande and Integrar RS/Feeding Project, promoted by FTIA/RS – Federacy of Workers in the Feeding Industry of RS where adults employee and unemployed were certificated with primary school. The aim of this study is explain if non-formal places can teach workers subdue them to capitalism power or giving the opportunity to construct an own knowledge to face the reality presented by dominant classes, inside cluster fight established, not to adjust to it, but overcome it building new relationships for everybody exercise his/her humanity. Like this, after to localize all searchers in their social-historic, economic and cultural context I try to explain the determinacy of this places for the persons, individual and in groups.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jussara Botelho Franco

Professora-colaboradora da Fundação Universidade Federal do Rio Grande. Doutoranda do Programa de Pós Graduação em Educação Ambiental da FURG.

Mais informações: Currículo Lattes

Susana Inês Molon

Possui graduação em Psicologia pela Universidade Católica de Pelotas (1988), mestrado em Psicologia (Psicologia Social) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1995) e doutorado em Psicologia (Psicologia Social) pela PUC/SP(2000).

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-03-29

How to Cite

Franco, J. B., & Molon, S. I. (2010). <b>Educação não formal de adultos como espaço de constituição do sujeito</b>. Revista Didática Sistêmica, 5, 23–34. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1231

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo