<b>Quando a genética vira notícia: o uso de textos de divulgação científica (TDC) em aulas de biologia</b>

Authors

  • Graziele Baldoni da Silva
  • Deisi Sangoi Freitas

Keywords:

Textos de Divulgação Científica (TDC). Ciência. Mídia. Planejamento Didático (PD).

Abstract

The news on science and technology, are widespread currently. However, despite this dissemination of information made by the media, the reading profile of the Brazilian population on scientific subjects is reduced, however sense in this working with texts of popular science (TDC) in classroom, by means of didactic planning (PD) is a possibility to approach relevant topics in the world contemporary and to facilitate the association of the contents in Biology with the daily lik of students. This is so because the texts of popular science (TDC), besides being in accessible language and besides that making it possible to discuss the power of the media in of opinion-making.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Graziele Baldoni da Silva

Possui Graduação em Ciências Biológicas Licenciatura pela Universidade Federal de Santa Maria (2005) e Mestrado em Programa de Pós-Graduação em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria (2008).

Mais informações: Currículo Lattes

Deisi Sangoi Freitas

Licenciada em Ciências (Licenciatura Curta) pela Universidade Católica de Pelotas (1983), Licenciada em Ciências Biológicas pela Universidade Federal de Santa Maria (1989), Mestre em Extensão Rural pela Universidade Federal de Santa Maria (1994) e Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2002).

Mais informações: Currículo Lattes

Published

2010-03-27

How to Cite

da Silva, G. B., & Freitas, D. S. (2010). <b>Quando a genética vira notícia: o uso de textos de divulgação científica (TDC) em aulas de biologia</b>. Revista Didática Sistêmica, 3, 41–56. Retrieved from https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1214

Issue

Section

Artigos de Fluxo Contínuo